Głębsza integracja SkyDrive z systemem Windows 8.1 to rzeczywiście krok w dobrą stronę, lecz po dokonaniu aktualizacji systemu większość z nas spotkał...
Głębsza integracja SkyDrive z systemem Windows 8.1 to rzeczywiście krok w dobrą stronę, lecz po dokonaniu aktualizacji systemu większość z nas spotkała niemiła niespodzianka. Okazało się bowiem, że Microsoft zdecydował się na usunięcie ikony usługi z zasobnika systemowego, więc niemożliwym stało się monitorowanie stanu synchronizacji. Można jednak temu zaradzić.
Narzekania i liczne zgłoszenia najwyraźniej przyniosły skutek - wraz z jedną z ostatnich aktualizacji dla Windows 8.1, Microsoft udostępnił poprawkę przywracającą ikonę SkyDrive'a w zasobniku systemowym. Umożliwia ona krótkie sprawdzenie czy wymiana danych przez usługę została już ukończona. Wbrew pozorom jest to bardzo ważna informacja, ponieważ po umieszczeniu konkretnych plików w katalogu SkyDrive'a, spodziewam się że chwilę później będą one dostępne na innych urządzeniach. Sporadycznie zdarza się, że nie do końca tak to wygląda, ponieważ nie wszystkie dane zostały przekazane do usługi. Co istotne, ikonka widoczna jest także na urządzeniach z systemem Windows RT.
Przy okazji Microsoft zaktualizował również aplikacje Modern, gdzie pojawiły się takie dodatkowe informacje jak ilość wolnej przestrzeni na naszym dysku oraz tej potrzebnej do skorzystania z opcji uczynienia wszystkich plików dostępnymi offline. Warto zwrócić także uwagę na kolejną nowość, a mianowicie odwrotność opisanej przed chwilą funkcji - jednym przyciskiem możemy usunąć wszystkie dane z pamięci komputera i posiadać do nich dostęp tylko w trybie online.
Jeżeli aktualizacja (KB 2923768) nie jest dostępna na Waszych komputerach, to nie ma żadnego problemu z zainstalowaniem jej manualnie. W tym celu należy przejść na tę stronę, wybrać posiadaną przez nas wersję systemu, pobrać plik, zainstalować i uruchomić ponownie komputer. Upewnijcie się jednak czy aktualizacja nie jest już dla Was dostępna, wybierając kolejno Ustawienia (Pasek Charms Bar) -> Zmień ustawienia komputera -> Aktualizacje i odzyskiwanie -> Sprawdź teraz.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu