Apple rusza z oficjalnym programem wymiany uszkodzonych słuchawek AirPods Pro. Kto może z niego skorzystać?
Apple przyznaje, że nie wszystko działa jak należy. Startuje program wymiany AirPods Pro
Applowskie programy naprawy/wymiany nie są niczym nowym czy niestandardowym. A to baterie, a to ekrany, a to klawiatury — nawet teraz w ich ofercie jest kilka(naście) takich opcji dla urządzeń z różnych kategorii. O problemach z AirPods Pro mówi się od dawna — i to rozmaitych. Jedni mają problemy z ładowaniem jednej słuchawek, inni z dźwiękiem, a jeszcze inni z działaniem redukcji szumów. Serwisy Apple raczej nie robiły większych problemów w kwestii serwisowania urządzeń, ale niezbędna była aktywna gwarancja. A ta, jak wiemy, u Apple obowiązuje tylko rok. Jeżeli jesteście właścicielami słuchawek i zauważyliście podobne problemy, to mimo że gwarancja już wygasła, możecie śmiało skorzystać z programu naprawy!
Program serwisowy AirPods Pro: jakich problemów dotyczy, gdzie z niego skorzystać i kto jest do tego upoważniony?
W oficjalnym komunikacie dotyczącym programu serwisowania AirPods Pro firma twierdzi, że problemy z dźwiękiem dotyczą niewielkiego procenta urządzeń — i to wyłącznie takich wyprodukowanych przed... październikiem 2020. Czyli tak naprawdę mogą one dotyczyć niemal wszystkich słuchawek, które obecnie są na rynku. Wśród niepokojących objawów uprawniających do skorzystania z programu serwisowania firma wskazuje:
- szeleszczenie lub zakłócenia, które są tym bardziej dokuczliwe, im głośniejsze jest otoczenie;
- aktywna redukcja szumów nie działa jak powinna. Słuchawka (bądź obie słuchawki) tracą bas, albo wzmacniają dźwięki tła: np. szum ulicy.
Jeżeli wasze słuchawki zachowują się niepokojąco i znajdujecie tam takie objawy, to możecie śmiało udać się do autoryzowanego serwisu Apple by skorzystać z pomocy specjalistów. Firma obiecuje darmową wymianę jednej (lub obu, w zależności od tego ile z nich jest wadliwych) słuchawek. Firma zaznacza jednak, że w ramach programu wymiany uszkodzonych AirPods Pro nie ma szans na wymianę etui ładującego. Z nimi, według giganta, wszystko jest w porządku — stąd też nie ma potrzeby wymiany.
Do skorzystania z programu serwisowego AirPods Pro upoważnieni są wszyscy użytkownicy ze słuchawkami wyprodukowanymi przed październikiem 2020 przez dwa lata od zakupu sprzętu. Czyli mogą śmiało korzystać z opcji nawet wtedy, kiedy ich roczna gwarancja zdążyła już wygasnąć.
Czy takich programów będzie więcej?
Apple AirPods to... w swojej kategoriiświetne słuchawki — zwłaszcza od czasu, gdy bez większych kombinacji można je kupić kilkaset złotych taniej, niż wynosi cena sugerowana Apple. Mimo wszystko problemy ze sprzętem nie napawają specjalnym optymizmem — regularnie trafiam w sieci na informacje o problemach z ładowaniem jednej słuchawki, albo rozmaite kwiatki z dźwiękiem. Zresztą daleko szukać nie trzeba: Paweł korzystał z wymiany AirPods Pro w ramach gwarancji, bo napotkał podobne problemy. Cała procedura zajęła mu kilkanaście dni, ale był jeszcze w tej dobrej sytuacji, że miał dostęp do gwarancji. A ta zaczęła wielu użytkownikom wygasać kilka tygodni temu. Miło że Apple przyznaje się oficjalnie do problemów, szkoda że tyle im to zajęło.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu