Apple

Apple przyznaje, że nie wszystko działa jak należy. Startuje program wymiany AirPods Pro

Kamil Świtalski
Apple przyznaje, że nie wszystko działa jak należy. Startuje program wymiany AirPods Pro
Reklama

Apple rusza z oficjalnym programem wymiany uszkodzonych słuchawek AirPods Pro. Kto może z niego skorzystać?

Applowskie programy naprawy/wymiany nie są niczym nowym czy niestandardowym. A to baterie, a to ekrany, a to klawiatury — nawet teraz w ich ofercie jest kilka(naście) takich opcji dla urządzeń z różnych kategorii. O problemach z AirPods Pro mówi się od dawna — i to rozmaitych. Jedni mają problemy z ładowaniem jednej słuchawek, inni z dźwiękiem, a jeszcze inni z działaniem redukcji szumów. Serwisy Apple raczej nie robiły większych problemów w kwestii serwisowania urządzeń, ale niezbędna była aktywna gwarancja. A ta, jak wiemy, u Apple obowiązuje tylko rok. Jeżeli jesteście właścicielami słuchawek i zauważyliście podobne problemy, to mimo że gwarancja już wygasła, możecie śmiało skorzystać z programu naprawy!

Reklama


Program serwisowy AirPods Pro: jakich problemów dotyczy, gdzie z niego skorzystać i kto jest do tego upoważniony?

W oficjalnym komunikacie dotyczącym programu serwisowania AirPods Pro firma twierdzi, że problemy z dźwiękiem dotyczą niewielkiego procenta urządzeń — i to wyłącznie takich wyprodukowanych przed... październikiem 2020. Czyli tak naprawdę mogą one dotyczyć niemal wszystkich słuchawek, które obecnie są na rynku. Wśród niepokojących objawów uprawniających do skorzystania z programu serwisowania firma wskazuje:

  • szeleszczenie lub zakłócenia, które są tym bardziej dokuczliwe, im głośniejsze jest otoczenie;
  • aktywna redukcja szumów nie działa jak powinna. Słuchawka (bądź obie słuchawki) tracą bas, albo wzmacniają dźwięki tła: np. szum ulicy.

Jeżeli wasze słuchawki zachowują się niepokojąco i znajdujecie tam takie objawy, to możecie śmiało udać się do autoryzowanego serwisu Apple by skorzystać z pomocy specjalistów. Firma obiecuje darmową wymianę jednej (lub obu, w zależności od tego ile z nich jest wadliwych) słuchawek. Firma zaznacza jednak, że w ramach programu wymiany uszkodzonych AirPods Pro nie ma szans na wymianę etui ładującego. Z nimi, według giganta, wszystko jest w porządku — stąd też nie ma potrzeby wymiany.


Do skorzystania z programu serwisowego AirPods Pro upoważnieni są wszyscy użytkownicy ze słuchawkami wyprodukowanymi przed październikiem 2020 przez dwa lata od zakupu sprzętu. Czyli mogą śmiało korzystać z opcji nawet wtedy, kiedy ich roczna gwarancja zdążyła już wygasnąć.

Czy takich programów będzie więcej?

Apple AirPods to... w swojej kategoriiświetne słuchawki — zwłaszcza od czasu, gdy bez większych kombinacji można je kupić kilkaset złotych taniej, niż wynosi cena sugerowana Apple. Mimo wszystko problemy ze sprzętem nie napawają specjalnym optymizmem — regularnie trafiam w sieci na informacje o problemach z ładowaniem jednej słuchawki, albo rozmaite kwiatki z dźwiękiem. Zresztą daleko szukać nie trzeba: Paweł korzystał z wymiany AirPods Pro w ramach gwarancji, bo napotkał podobne problemy. Cała procedura zajęła mu kilkanaście dni, ale był jeszcze w tej dobrej sytuacji, że miał dostęp do gwarancji. A ta zaczęła wielu użytkownikom wygasać kilka tygodni temu. Miło że Apple przyznaje się oficjalnie do problemów, szkoda że tyle im to zajęło.

Źródło

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama