Premier League jest nie tylko najlepszą ligą piłkarską. Ma także najładniejszą stronę internetową

Bardzo możliwe, że od teraz strona Premier League będzie dla mnie również codziennym źródłem informacji sportowych – oczywiście ograniczonych dla tego, co dzieje się akurat na tym szczeblu rozgrywek. Wcześniej, witryna ligi była według mnie brzydkim nieco kaczątkiem, opakowanym w niezbyt przyjemne kolory i zbyt mało eksponowała to, co powinno się znaleźć na takiej stronie internetowej. Teraz, Premier League wydaje się być nie tylko miejscem, w którym sprawdzimy aktualną tabelę, statystyki, ale możemy również bardzo szybko skonsumować ekskluzywne dla ligi treści – a zatem materiały wideo, newsy oraz artykuły dotyczące aktualnych wydarzeń z angielskich stadionów.
Dużo lepiej wygląda widok tabeli Premier League. Jedno, co mi się w tym nie podoba, to… pozycja Arsenalu, który znalazł się po 11 kolejkach na „tradycyjnym” już 4 miejscu. Bardzo ciekawą odmianą w nowym sposobie wyświetlania tabeli jest fakt, iż prezentowany jest kolejny mecz, który ma do rozegrania dana drużyna. Bardzo prosta rzecz, aczkolwiek cieszy. Pozwala to na szybką ocenę np. przez obstawiających mecze, jak może ułożyć się dalsza sytuacja w zestawieniu ekip grających w lidze.
Box z newsami, choć nie prezentuje od razu zbyt dużej ilości treści, wygląda znacznie schludniej i zachęca do klikania. Jeżeli komuś nie wystarczają te informacje, które prezentowane są na stronie głównej, może przenieść się do strumienia z dalszymi aktualnościami.
Największą siłą Premier League w mojej ocenie są jednak ekskluzywne materiały wideo. Te zostały pięknie wyeksponowane na stronie głównej. Dla każdej tego typu treści dostępne są bardzo atrakcyjne zajawki w formie obrazków wprowadzających i krótkie opisy. Same materiały wideo stoją na bardzo wysokim poziomie, jeżeli chodzi o ich realizację.
Widok gracza także został gruntownie odświeżony i jeszcze lepiej prezentuje ostatnie dokonania zawodnika. Jego wizerunek pojawia się na belce dopasowanej do tradycyjnej kolorystyki danego zespołu i w tym widoku prezentowane są najważniejsze informacje – wiek, waga, wzrost, pozycja, aktualny klub, szczegółowe statystyki. Każdy zawodnik ponadto opatrzony jest przyciskami społecznościowymi przekierowującymi do ich profili na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie.
Strona jest responsywna i równie dobrze wygląda na urządzeniach mobilnych. Toteż, przebudowano nie tylko to, co pojawia się na komputerach osobistych, ale również na tabletach i smartfonach. Korzystanie ze strony Premier League za pośrednictwem mniejszych sprzętów jest równie przyjemne i płynne, niż w przypadku komputerów. To akurat bardzo się ceni.
Więcej z kategorii Internet:
- Internet of Things - sprawdzamy, czym jest internet rzeczy
- Cenzura w internecie? Przeglądarka Brave promuje rozwiązanie mogące ją ograniczyć
- Ludziom zaczyna zależeć na prywatności? DuckDuckGo bije własne rekordy
- Donald Trump dostał permanentnego bana na Twitterze. Koniec pewnej epoki
- Oto najgroźniejsza broń na świecie. Właśnie z niej korzystasz. To internet