Social Media

Poznajcie Her - aplikację randkową dla kobiet o orientacji homoseksualnej

PW
Paweł Winiarski
1

Może obiła Wam się o uszy nazwa Dattch? To inspirowana Pinterestem aplikacja randkowa przeznaczona dla kobiet, które bardziej niż facetów, lubią kobiety. Właśnie zmieniła nazwę na bardziej zapadającą w pamięć, ale przede wszystkim została wsparta przez inwestorów milionem dolarów. Dattch był star...

Może obiła Wam się o uszy nazwa Dattch? To inspirowana Pinterestem aplikacja randkowa przeznaczona dla kobiet, które bardziej niż facetów, lubią kobiety. Właśnie zmieniła nazwę na bardziej zapadającą w pamięć, ale przede wszystkim została wsparta przez inwestorów milionem dolarów.

Dattch był startupem, który miał w założeniu pomóc londyńczykom w znalezieniu potencjalnej partnerki w okolicy. Powstał na bazie obserwacji - pomysłodawca, Robyn Exton zauważył bowiem, że w serwisach randkowych tworzone są fikcyjne profile mężczyzn podszywających się pod kobiety, co ostatecznie przeszkadzało lesbijkom w znalezieniu randki. Celem Exton jest stworzenie społeczności kobiet o odmiennej orientacji seksualnej. Każde ze zgłoszeń było ręcznie sprawdzane i weryfikowane - głównie pod kątem wieku (minimum 18 lat), płci oraz prawdziwości podawanych danych.

Rejestracji dokonywało się łącząc konto z profilem na Facebooku (co ciekawe, informacja o korzystaniu z aplikacji nie była nigdzie udostępniania publicznie, a i same dane nie były nigdzie przechowywane). Po rejestracji wyświetlały się profile użytkowniczek w okolicy wraz ze zdjęciem profilowym. Można tam było również dodawać dodatkowe zdjęcia czy posty na tablicy.

Po zmianie nazwy odrobinę zmieniono frywolne działanie serwisu. Wcześniej każdy mógł wchodzić w interakcje z każdym, dawać „lajka” przy zdjęciach, komentować czy wysyłać wiadomości. Użytkownicy wiedzieli ponadto każdą osobę, która odwiedziła ich profil. Na Her natomiast do rozmowy potrzebne jest wcześniejsze polubienie czegoś na profilu potencjalnego rozmówcy.

Ale to nie koniec zmian. Rozwój Her to również informowanie przez serwis o wszelkich lokalnych imprezach, gdzie użytkowniczki mogą się spotkać. Treści tego typu mają być wspierane przez lokalnych partnerów przy współpracy z dziennikarzami.

Na chwilę obecną Her dostępna jest jedynie w UK, Irlandii, Nowym Jorku, Los Angeles, San Francisco, Portland i Miami. Platforma zanotowała już pół miliona dopasowań użytkowników.

grafika: 1, 2

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: