Ekspresowa obwodnica Warszawy jest ciągle rozbudowywana. Stworzone odcinki od obwodnicy Marek do węzła przy ulicy Puławskiej tworzą całość Zachodniej Obwodnicy i spory fragment Południowej Obwodnicy. Obecnie w budowie jest drugi fragment drogi południowego kawałka i bardzo niewielka część wschodniego odcinka. Niestety nie wiadomo ile jeszcze czasu potrwa tzw. „domknięcie” całości przez wybudowanie kontrowersyjnego fragmentu Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Tymczasem okazuje się, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już rozpoczyna prace nad stworzeniem planu budowy Dużej Obwodnicy Warszawy. Powód? Duże natężenie ruchu na już istniejącej obwodnicy.
Z danych pomiaru ruchu drogowego, które wykonała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i autostrad, wynika, że na w ciągu doby wokół Warszawy porusza się ponad 200 000 samochodów. Już teraz w ciągu dnia w kilku miejscach trasy obwodowej można utknąć w korkach na długie minuty. Dlatego też zarząd GDDKiA wpadł na pomysł, by stworzyć alternatywną trasę, na którą miałby być skierowany przede wszystkim ruch tranzytowy.
Obecnie prowadzone są prace analityczne, które mają odpowiedzieć na pytania związane z wytyczeniem i połączeniem nowej drogi z istniejącą siecią. W następnym etapie wykonana zostanie uproszczona prognoza ruchu, która pokaże szacunkowe natężenie na przyszłej drodze – będzie to podstawa do określenia m.in. klasy i przekroju Dużej Obwodnicy Warszawy. Później przyjdzie czas na resztę formalności potrzebnych do podjęcia decyzji o rozpoczęciu budowy. Są spore szanse, że w wytyczeniu szlaku drugiego ringu warszawskiego pomocną okaże się już istniejąca Droga Krajowa nr 50.
Cieszy fakt, że GDDKiA prowadzi prace nad stworzeniem Dużej Obwodnicy Warszawy. Problemem jest jednak kwestia braku perspektyw na dokończenie już zaplanowanych fragmentów. O ile Południowa Obwodnica Warszawy zostanie ukończona w 2020 roku, o tyle ciągle jest wiele problemów ze wschodnim odcinkiem. Projekt i budowa jest blokowana przez mieszkańców podwarszawskiej miejscowości, którzy nie chcą trasy szybkiego ruchu pod swoimi domami.
Więcej z kategorii Motoryzacja:
- Huawei rusza ze sprzedażą samochodów, ale jeszcze nie w Polsce
- Toyota bZ4X zapoczątkuje ofensywę elektrycznych modeli BEV
- Tesla na Autopilocie nie wyrobiła na zakręcie. Pasażerowie nie żyją
- Volkswagen ID.4: elektryczny SUV z zasięgiem 522 km i akumulatorami 77 kWh. Jazda próbna
- Mercedes EQS już bez tajemnic, technologicznie przewyższa Teslę