Poradniki

75% taniej brzmi świetnie. Ale czy aby na pewno? Jak nie dać się nabrać na "promocje"

Piotr Kurek

Nowymi technologiami interesuję się odkąd pamiętam...

Reklama

Jak nie dać się podpuścić popularnym sklepom, które na kilka dni przed Dniem Dziecka kuszą promocjami? Odpowiedzią mogą okazać się porównywarki cenowe. Te podpowiedzą, czy konkretna oferta jest ciekawa, a jeśli nie, to gdzie kupić interesujący produkt, w niższej cenie.

Wielkimi krokami zbliża się Dzień Dziecka. Zapracowani rodzice w pocie czoła przeglądają oferty polskich sklepów w poszukiwaniu ciekawych i zajmujących uwagę zabawek, którymi przez najbliższe tygodnie będą cieszyły się ich dzieci. Kuszeni promocjami, przekreślonymi cenami bazowymi i sloganami informującymi o przecenach rzędu 25/50/75/90 procent często dają się nabrać. Sklepy wiedzą, jak zachęcić do zakupu. Doświadczenie pokazuje jednak, że w rzeczywistości ceny nie są wcale takie atrakcyjne.

Reklama

Jak więc sobie z tym radzić? Najlepiej skorzystać z dostępnych w polskim internecie serwisów, które zajmują się porównywaniem ceny. Dzięki nim mamy pewność, że nie damy się nabrać na marketingowe zagrywki najpopularniejszych sklepów i zakupiony prezent dla dziecka będzie rzeczywiście w atrakcyjnej cenie.

Ceneo

Chyba jeden z najpopularniejszych polskich serwisów, który swoją przygodę zaczynał jako tradycyjna porównywarka cenowa. Ceneo pozwala swoim użytkownikom nie tylko na szukanie produktów dostępnych w różnych sklepach i porównać ich cenę, ale też zrobić zakupy w wielu sklepach za pomocą wirtualnego koszyka. Serwis skupia ponad 18 tys. sklepów internetowych i codziennie ułatwia milionom użytkowników na znalezienie produktów w najkorzystniejszych cenach. Ceneo od 11 lat publikuje także Ranking Zaufanych Sklepów. Wskazuje on sklepy internetowe cieszące się najlepszymi opiniami wśród internautów robiących zakupy w Internecie. Same opinie są bardzo ważnym elementem Ceneo. Serwis pozwala na wystawianie ocen produktom i sklepom, co pozwoli innym użytkownikom serwisu na sprawdzenie, czy konkretny przedmiot, kupiony przez innych, spełnia ich oczekiwania i czy sam sklep jest godny polecenia. Ceneo pozwala też na śledzenie historii cen i poinformuje, gdy konkretny produkt osiągnie określoną cenę.

Skąpiec

Równie popularna, co Ceneo, porównywarka cen, która na polskim rynku działa od 16 lat. Założony w 2004 r. serwis umożliwiał internautom porównywanie cen produktów. Szybko zyskał kolejne funkcje — między innymi sprawdzanie i porównywanie innych warunków zakupu, w tym kosztów dostawy. Jak informują jego twórcy, do dziś pozostaje jednym z największych w polskim internecie źródeł informacji o produktach i ofertach ich zakupu w sklepach internetowych. Obecnie Skąpiec należy do grupy Onet. Oferuje przegląd ofert obejmujący ponad 11 milionów produktów, zintegrowany jest z ponad 3,1 tysiącami sklepów internetowych i jest aktualizowany każdego dnia. Skąpiec, w odróżnieniu od Ceneo, nie umożliwia robienia zakupów bezpośrednio. Po wyborze konkretnego produktu serwis przenosi bezpośrednio na stronę sklepu, z którego dany towar pochodzi.

Cenowarka

Cenowarka to rozbudowane narzędzie do porównywania produktów, które w Polsce działa od 2009 r. Założony w 1996 r. niemieckojęzyczny serwis Geizhals swoją popularność zyskał najpierw w Austrii i Niemczech, a następnie wkroczył na inne rynki, także polski. Cenowarka skupia się w głównej mierze na wszystkim, co związane jest z technologiami. W katalogu znajdziecie więc sprzęt komputerowy, jak i elektronikę użytkową. Nie zabrakło jednak miejsca na nieco inne produkty z takich kategorii jak dom i wnętrze, drogeria, sport i rekreacja, budowa i ogród, motoryzacja, zabawki, czy film i oprogramowanie. Wyszukiwarka pozwala na szybkie znalezienie i porównanie tysięcy produktów dostępnych w polskich, jak i zagranicznych sklepach. Przedstawi oceny sklepów, dostępność i koszty wysyłki oraz odeśle do recenzji przygotowanych przez zewnętrzne serwisy.

Zobacz teżNie da się wybrać najlepszego sklepu z elektroniką. Wiem, bo próbowałem

Sprawdzanie cen w przypadku zakupów zagranicznych. Keepa jako idealne narzędzie do sprawdzania cen na Amazonie

Jeśli lubicie zakupy na największej platformie sprzedażowej Amazon, to jednym z najbardziej zaawansowanych narzędzi do śledzenia cen jest Keepa. Serwis pozwala na przeglądanie historii cen produktów z lokalnych oddziałów Amazon, sprawdzać trwające właśnie promocje. Keepa wyśle powiadomienia o spadku cen, czy zmianach w dostępności towarów, które Was interesują. Dane dostarczane przez serwis mogą być z początku skomplikowane dla osób, które wcześniej nie miały styczności z tym narzędziem, ale wystarczy chwila, by zorientować się w działaniu rozbudowanych wykresów. Można też skorzystać z wyszukiwarki — ta pokaże historię cen i czy wyszukany produkt jest w tym momencie przeceniony i czy jego obecna cena jest najniższą w historii.

ZeroPLN

Oczywiście zapraszam również na ZeroPLN, gdzie każdego dnia przygotowujemy dla Was najciekawsze oferty na szeroko pojętą elektronikę i rozrywkę z najpopularniejszych, jak i nieco mniejszych sklepów. I choć nie znajdziecie tam setek ofert i przecen, tak staramy się wyselekcjonować te najlepsze i odsiać wszystkie te, które w łatwy sposób znajdziecie na własną rękę. Chcemy by umieszczane na ZeroPLN promocje były ciekawe, interesujące i pomagające Wam w podjęciu świadomej decyzji o zakupie konkretnego produktu. Jeśli zauważyliście ciekawą i atrakcyjną promocję nie wahajcie się i poinformujcie nas o niej poprzez formularz kontaktowy.

Reklama

Na polskim rynku działa wiele porównywarek cen i znalezienie tej jednej jest naprawdę trudne. Każdy szuka nieco innych rozwiązań i potrzebuje innych narzędzi. Wspomnieć też warto o innych serwisach. To na przykład WP radarOkazji, Nokaut, czy Cozacena. Dajcie znać w komentarzach, z której porównywarki cenowej korzystacie najczęściej i dlaczego.

A w okresie największego szaleństwa związanego z promocjami, czyli w Czarny Czwartek, warto wspomóc się serwisem FakeFriday, który sprawdzi, czy przeceny proponowane przez sklepy w tym gorącym okresie rzeczywiście są takie interesujące i jak kształtowała się historia cen w najpopularniejszych sklepach RTV/AGD

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama