Flixbus to międzynarodowy gigant, który po przejęciu Polskiego Busa może w krótkim czasie stać się monopolistą w naszym kraju, zwłaszcza na dłuższych, najbardziej dochodowych dystansach. Wirtualny przewoźnik SuperPKS, który zrzesza 27 polskich firm autobusowych, zarówno samorządowych, państwowych, jak i prywatnych chce stanąć do walki z Flixbusem, tworząc wspólną ofertę, zarówno jeśli chodzi o flotę autobusów jak i zintegrowaną sprzedaż biletów.
Nie zabraknie w nich biletów za złotówkę, co zdążył już wdrożyć Flixbus, nowoczesnych autobusów z darmowym WiFi z wygodnymi fotelami i wystarczającym miejscem na nogi, co było znaczącym problemem w Polskim Busie.
Obecnie zrzeszenie posiada ponad 100 autokarów, obsługujących trasy dalekobieżne. Bilety na nie można zakupić online na stronie - SuperPKS lub w salonikach Kolportera na ponad 60 tras w Polsce.
Andrzej Soroczyński, prezes firmy Teroplan (twórcy pomysłu SuperPKS):
Przewoźnicy dostarczają wysokiej jakości usługi przewozu pasażerskiego, zaś firma Teroplan zapewnia rozwiązania informatyczne takie, jak: sprzedaż biletów online, kreowanie polityki cenowej, kalkulacja nowych tras. Zobowiązaliśmy się także do koordynowania całego przedsięwzięcia w tym realizacji działań marketingowych prowadzących do zbudowania wspólnej ogólnopolskiej marki.
W efekcie do projektu SuperPKS dołączyło na dziś 7 członków SuperPKS (przewoźnicy realizują przejazdy w dobrych cenach, w pełni obrandowanymi pojazdami o wysokim standardzie) - PKS Elbląg, PKS Nova, Lubelskie Linie Autobusowe, PKS Tarnobrzeg, PKS Bytów, PKS Częstochowa, PKS Ostrowiec Świętokrzyski oraz 20 partnerów SupePKS (sprzedaż biletów w cenach niższych niż na dworcu lub u kierowcy - na platformie SuperPKS oraz informacja na pojazdach o udziale w projekcie) - PKS Słupsk, PKS Jelenia Góra, PKS Radom, AD Euro Trans, NKA Kruszwica, PKS Łódź, Olsztyński Bus, PKS Zamość, PKS Biłgoraj, PKS Gorzów Wielkopolski, PKS Siedlce, PKS Gostynin, PKS Gryfice, PKS Sieradz, PKS Koszalin, PKS Przemyśl, Zuma, Poltrans, SanBus, SpeedBus.
Mam nadzieję, że tym połączeniem sił uda im się skutecznie konkurować z Flixbusem, ceną, jakością no i dostępnością tras. Bez wątpienia to będzie trudny rok w tej branży na polskim rynku, ale trzymajmy kciuki za naszych.
Źródło: inf. prasowa.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu