18

Polski oddział HTC z oficjalnym komentarzem w sprawie antyreklamy ze strony Samsunga

Polski oddział HTC dość rzadko komentuje jakiekolwiek sytuacje (a przynajmniej to moje wrażenie) związane z różnymi światowymi wydarzeniami i potyczkami firmy. Tym razem jednak zabrali głos i wypowiedzieli się na temat, uwaga sytuacji w Tajwanie gdzie ponoć Samsung zatrudniał studentów do szkalowania w sieci produktów HTC. Sytuację opisywaliśmy 18 kwietnia, dziś natomiast mamy oficjalny komunikat […]

HTCPolski oddział HTC dość rzadko komentuje jakiekolwiek sytuacje (a przynajmniej to moje wrażenie) związane z różnymi światowymi wydarzeniami i potyczkami firmy. Tym razem jednak zabrali głos i wypowiedzieli się na temat, uwaga sytuacji w Tajwanie gdzie ponoć Samsung zatrudniał studentów do szkalowania w sieci produktów HTC. Sytuację opisywaliśmy 18 kwietnia, dziś natomiast mamy oficjalny komunikat polskiego oddziału HTC w tej sprawie. Co ciekawe nie jest to tłumaczenie stanowiska centrali ale opinia lokalnego oddziału:

To przykre, że Samsung, posunął się do tego rodzaju praktyk, płacąc studentom za pisanie w sieci oczerniających komentarzy pod adresem telefonów HTC i pochwał pod adresem produktów Samsunga. Działania te wymierzone w smartfony HTC, tak naprawdę uderzają w użytkowników, którzy poszukując na forach internetowych rzetelnych opinii przed zakupem nowego telefonu trafiają na niemające nic wspólnego z prawdą opinie oszustów. Ludzie potrzebują różnych telefonów dostosowanych do swoich potrzeb, dla jednych ważna jest wytrzymała bateria, dla innych szybki procesor, świetny aparat, czy doskonała jakość odtwarzanej muzyki.

Dlatego Internet jest narzędziem, które może pomóc w wyborze najlepszego dla nas telefonu. Niestety takie nieuczciwe praktyki wprowadzają w błąd oraz powodują utratę zaufania do portali internetowych i opinii publikowanych na ich forach a tracą na tym wszyscy – powiedziała Agata Cichowicz, Marketing Manager HTC Poland. W HTC skupiamy swoje działania na wprowadzaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań stosowanych w naszych smartfonach. Konkurujemy technologią, pięknym designem, jakością materiałów użytych do produkcji a fakt, że firma która i tak jest liderem rynkowym, celowo próbuje odwieść konsumentów od naszych telefonów, stanowi tylko o sile urządzeń z logo HTC – dodaje Cichowicz.

Wysłaliśmy prośbę o oficjalny komentarz Samsung Polska w tej sprawie. Nie wiadomo jednak czy i kiedy doczekamy się odpowiedzi. Sprawa którą komentuje polski oddział HTC dotyczy sytuacji w Tajwanie i nie ma nic wspólnego z Polskim rynkiem a przynajmniej żadne z informacji na to nie wskazują.

Ciekawa jest ta zagrywka Polskiego HTC. Dotąd raczej nie zdarzały się oficjalne komunikaty polskich oddziałów dużych firm na temat tego co dzieje się poza naszym regionem – ani polski Microsoft ani Samsung /Nokia/Apple nie komentowały zmagań sądowych czy też sytuacji które nie dotyczyły naszego regionu (choć kilka razy próbowaliśmy je wyciągnąć)

Oczywiście może to być próba wywołania na naszym podwórku dyskusji na temat bardzo niewygodny dla konkurencji czyli Samsunga.