Aplikacje webowe

Połączenie Trello i Google Kalendarz? Poznajcie Sunsama, świetny kalendarz dla zespołów

Grzegorz Ułan
Połączenie Trello i Google Kalendarz? Poznajcie Sunsama, świetny kalendarz dla zespołów
6

Przeglądając dziś zasoby Product Hunt natrafiłem na ciekawe narzędzie dla zespołów w postaci kalendarza o nazwie Sunsama (na dziś zebrał już 1740 głosów). Twórcy przekonują w opisie swojego produktu, iż Sunsama powstała w odpowiedzi na zbyt dużo rozpraszaczy towarzyszącym zespołom, które dużo czasu spędzają w pracy, ale nie robią zbyt wiele z uwagi na mało efektywne zarządzanie czasem. Sunsama ma im w tym pomóc.

Ale od początku. Zaznaczę od razu, że Sunsama jest płatna, ale jest też darmowa wersja, której jedynym ograniczeniem jest limit 100 aktywności dziennie, wlicza się w nią liczba zadań i wydarzeń dodawanych przez zespół. Wydaje mi się, że dla małych zespołów do 5 osób powinno to być wystarczające.

Zaczynamy od połączenia nowego konta z kontem Google, niezbędne to jest do pobrania naszych kalendarzy no i do dwukierunkowej integracji z Google Kalendarzem. Po czym wybieramy nazwę naszego zespołu oraz decydujemy o sposobie powiadamiania o terminach czy wydarzeniach. Możemy wybrać, albo powiadomienia na email albo na wybrany kanał na Slacku lub wyłączyć je całkowicie od razu.

Na koniec możemy wybrać styl wyświetlania tablicy w stylu Kaban, jeśli Wasz dzień składa się w większość z zadań do wykonania, wygląda to podobnie jak w Trello albo w stylu kalendarza, jeśli nasz dzień to głównie spotkania.

Po utworzeniu konta wyświetla nam się już nasza tablica w wybranym stylu, po lewej stronie w menu mamy podgląd na mini kalendarz, pod spodem opcja wyboru wyświetlania zadań i kalendarza naszego oraz współpracowników. Jeszcze niżej, kanały segregujące zadania na poszczególne kategorie lub projekty oraz lista kalendarzy zaimportowanych z naszego konta Google Kalendarz.

Przechodząc już do kalendarza, uruchamia nam się od razu lista kolumn od aktualnego dnia i kolejne dni. Nie ma potrzeby przewijania kalendarza do tyłu i sprawdzania, co się udało zrobić, a co nie i do czego trzeba wrócić. Wszystkie wykonane zadania można odznaczyć, a te których się nie udało zrobić, przechodzą automatycznie na następny dzień. Tak więc każdy dzień zaczynamy od sprawdzenia, co mamy do zrobienia dziś, ewentualnie jeśli wiemy, że będzie z tym ciężko, wybrane pozycje możemy przenieść metodą przeciągnij i upuść na któryś z dni następnych.

Tworzenie zadań jest bardzo szybkie, z poziomu tablicy możemy dodań nowe, nazwać i przyporządkować do odpowiedniej kategorii oraz osób z zespołu. Po kliknięciu w daną pozycję natomiast przenoszeni jesteśmy do szczegółów zadania, gdzie można je dokładnie opisać, ustawić datę końcową czy porozmawiać o tym konkretnym zadania z członkami zespołu w dołączonym panelu do dyskusji.

Całość prezentuje się naprawdę dobrze, jest ładnie, czysto i przejrzyście. Widzimy tylko ważne rzeczy na dany dzień, możemy szybko je sprawdzić, odznaczyć lub przenieść na inny dzień, ewentualnie wymienić parę zdań czy uwag z zespołem.

Czego brakuje? Aplikacji mobilnej, mimo sprawnie działającej wersji przeglądarkowej na telefonie, aplikacja bardziej ułatwiłaby korzystanie z Sunsama, zwłaszcza tym, którzy używać tego będą do organizacji spotkań i wydarzeń. Mam więc nadzieję, że z czasem stworzą takie aplikacje, i na Androida i na iOS.

Źródło: Product Hunt.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu