Przeglądając dziś zasoby Product Hunt natrafiłem na ciekawe narzędzie dla zespołów w postaci kalendarza o nazwie Sunsama (na dziś zebrał już 1740 głosów). Twórcy przekonują w opisie swojego produktu, iż Sunsama powstała w odpowiedzi na zbyt dużo rozpraszaczy towarzyszącym zespołom, które dużo czasu spędzają w pracy, ale nie robią zbyt wiele z uwagi na mało efektywne zarządzanie czasem. Sunsama ma im w tym pomóc.
Połączenie Trello i Google Kalendarz? Poznajcie Sunsama, świetny kalendarz dla zespołów
Ale od początku. Zaznaczę od razu, że Sunsama jest płatna, ale jest też darmowa wersja, której jedynym ograniczeniem jest limit 100 aktywności dziennie, wlicza się w nią liczba zadań i wydarzeń dodawanych przez zespół. Wydaje mi się, że dla małych zespołów do 5 osób powinno to być wystarczające.
Zaczynamy od połączenia nowego konta z kontem Google, niezbędne to jest do pobrania naszych kalendarzy no i do dwukierunkowej integracji z Google Kalendarzem. Po czym wybieramy nazwę naszego zespołu oraz decydujemy o sposobie powiadamiania o terminach czy wydarzeniach. Możemy wybrać, albo powiadomienia na email albo na wybrany kanał na Slacku lub wyłączyć je całkowicie od razu.
Na koniec możemy wybrać styl wyświetlania tablicy w stylu Kaban, jeśli Wasz dzień składa się w większość z zadań do wykonania, wygląda to podobnie jak w Trello albo w stylu kalendarza, jeśli nasz dzień to głównie spotkania.
Po utworzeniu konta wyświetla nam się już nasza tablica w wybranym stylu, po lewej stronie w menu mamy podgląd na mini kalendarz, pod spodem opcja wyboru wyświetlania zadań i kalendarza naszego oraz współpracowników. Jeszcze niżej, kanały segregujące zadania na poszczególne kategorie lub projekty oraz lista kalendarzy zaimportowanych z naszego konta Google Kalendarz.
Przechodząc już do kalendarza, uruchamia nam się od razu lista kolumn od aktualnego dnia i kolejne dni. Nie ma potrzeby przewijania kalendarza do tyłu i sprawdzania, co się udało zrobić, a co nie i do czego trzeba wrócić. Wszystkie wykonane zadania można odznaczyć, a te których się nie udało zrobić, przechodzą automatycznie na następny dzień. Tak więc każdy dzień zaczynamy od sprawdzenia, co mamy do zrobienia dziś, ewentualnie jeśli wiemy, że będzie z tym ciężko, wybrane pozycje możemy przenieść metodą przeciągnij i upuść na któryś z dni następnych.
Tworzenie zadań jest bardzo szybkie, z poziomu tablicy możemy dodań nowe, nazwać i przyporządkować do odpowiedniej kategorii oraz osób z zespołu. Po kliknięciu w daną pozycję natomiast przenoszeni jesteśmy do szczegółów zadania, gdzie można je dokładnie opisać, ustawić datę końcową czy porozmawiać o tym konkretnym zadania z członkami zespołu w dołączonym panelu do dyskusji.
Całość prezentuje się naprawdę dobrze, jest ładnie, czysto i przejrzyście. Widzimy tylko ważne rzeczy na dany dzień, możemy szybko je sprawdzić, odznaczyć lub przenieść na inny dzień, ewentualnie wymienić parę zdań czy uwag z zespołem.
Czego brakuje? Aplikacji mobilnej, mimo sprawnie działającej wersji przeglądarkowej na telefonie, aplikacja bardziej ułatwiłaby korzystanie z Sunsama, zwłaszcza tym, którzy używać tego będą do organizacji spotkań i wydarzeń. Mam więc nadzieję, że z czasem stworzą takie aplikacje, i na Androida i na iOS.
Źródło: Product Hunt.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu