29

Polacy również odczują „trudne decyzje” w Microsofcie

Wiemy już, czego będą dotyczyć zmiany w Microsoftu, jeżeli chodzi o jego biznes mobilny. Nie każdemu podoba się kierunek zmian obrany przez giganta, natomiast ja uważam, że zredefiniowanie własnej strategii i zabezpieczenie przyszłości przy jednoczesnym, mądrym zachowaniu tego, co może się jeszcze przydać to najlepsze, co można było zrobić w sytuacji, gdy projekt, który w […]

Wiemy już, czego będą dotyczyć zmiany w Microsoftu, jeżeli chodzi o jego biznes mobilny. Nie każdemu podoba się kierunek zmian obrany przez giganta, natomiast ja uważam, że zredefiniowanie własnej strategii i zabezpieczenie przyszłości przy jednoczesnym, mądrym zachowaniu tego, co może się jeszcze przydać to najlepsze, co można było zrobić w sytuacji, gdy projekt, który w swoim założeniu miał zarabiać konkretne pieniądze staje się studnią bez dna.

Wiemy także, że dojdzie do zwolnień, uszczuplenie nowego portfolio urządzeń Microsoftu, zamknięć fabryk. Inne, bardzo ważne gałęzie powiązane z urządzeniami również pójdą pod nóż – klienci Microsoftu w Polsce zauważą zapewne brak autoryzowanych serwisów Microsoftu / Nokii. Wychodzi na to, że u mnie w Rzeszowie zabraknie zatem lubianego przeze mnie punktu serwisowego Nokia Care przy ul. 3 Maja. To samo odbędzie się w większych miastach.

A man is silhouetted against a video screen with Microsoft text as he poses with Nokia Lumia 820 smartphone in this photo illustration taken in the central Bosnian town of Zenica

Jak podaje dobrze poinformowany w tej kwestii blog Wpworld.pl – ponadto zostanie rozwiązana współpraca Microsoftu z Regenersis, co niektórych z Was powinno nawet cieszyć – bacząc na to, jak często wypowiadaliście się w komentarzach na temat tej firmy. Natomiast centralny serwis Microsoftu – S.B.E według źródła Wpworld.pl ma pozostać jedynym ocalonym. Chociaż i to nie jest takie pewne, bo okazuje się, że wszystkie serwisowane słuchawki mogą być wysyłane do Bułgarii, gdzie Microsoft organizuje centrum serwisowe.

Co to wszystko oznacza dla użytkowników? O ile nie będą oni mieli przyjemności zetknięcia się z serwisami Microsoftu – absolutnie nic. Jeżeli natomiast potrzebna będzie naprawa urządzenia, może okazać się, że czas wykonywania usługi ulegnie wydłużeniu. Informację tę potwierdza również moje źródło powiązane z Nokia Care oraz Microsoftem, ale i wskazuje na jedną, bardzo ważną rzecz. Media skupiają się na negatywach decyzji Microsoftu, a tymczasem warto zauważyć, że skupienie się na perspektywicznych rynkach, odpuszczenie sobie tych, na których idzie po prostu źle, zmniejszenie portfolio urządzeń może spowodować, że kluczowe usługi Microsoftu, których w Polsce jeszcze nie ma, mogą pojawić się nieco szybciej.

Grafika: 1, 2