Trafienie z prezentem świątecznym to zawsze loteria. Nie oznacza to wcale, że obdarowany nie ma pola manewru. Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi, sama Poczta Polska sugeruje, że nietrafione prezenty można zwrócić za darmo.

Niektóre informacje prasowe zaskakują mnie bardziej, niektóre mniej. Trafiłem własnie na jedną z tej pierwszej grupy, cytuję:
Poczta Polska: nietrafione prezenty można zwrócić za darmo
Na oficjalnej stronie Poczty Polskiej pojawiła się informacja dotycząc zwrotów towarów w ramach programu Allegro SMART! Mowa o bezpłatnym zwrocie zakupionego artykuły, na który klient z reguły ma 14 dni, licząc od momentu odebrania przesyłki. Trzeba oczywiście najpierw sprawdzić, czy sprzedający na Allegro przewiduje taką możliwość i w jakim terminie można jej dokonać. Jeśli chcecie towar zwrócić, udajcie się do zakładki "kupione" na koncie klienta. Następnie wypełnijcie formularz, wybierzcie sposób dokonania zwrotu. Wydrukowaną etykietę i paczkę należy później zanieść do którejś z placówki pocztowej.
W ramach zwrotu towarów kupionych poza platformą Allegro.pl, Poczta Polska oferuje trzy rozwiązania, które e-sklep może zaproponować swoim klientom:
- zawsze bezpłatny zwrot – po wypełnieniu formularza kupujący otrzymuje gotowy list przewozowy na skrzynkę e-mailową;
- bezpłatny zwrot – na podstawie zgłoszenia od kupującego, sklep każdorazowo podejmuje decyzję o udzieleniu zgody na bezpłatny zwrot;
- zwrot odbywa się na koszt kupującego.
Oczywiście warunki zwrotów zależne są od zapisów umowy sprzedawcy z Pocztą Polską, a do procesu odsyłania towarów przygotowano również interaktywny formularz eZwrotów, który dodatkowo posiada własny krótki poradnik ułatwiający sam proces.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu