55

Poczta Polska idzie z duchem czasu. Czy to nie za późno?

Wiemy już, że od 2013 roku pozbędziemy się ostatniego, z pozostałości poprzedniego systemu, monopolu Poczty Polskiej. Mianowicie dostarczania listów o wadze do 50g. Wiadomo to już od dwóch lat, jednak dopiero teraz możemy zaobserwować jej pierwsze ruchy, mające na celu dostosowanie się do obecnych warunków i trendów panujących na rynku. Pierwszą taką próbą jest odświeżenie […]

Wiemy już, że od 2013 roku pozbędziemy się ostatniego, z pozostałości poprzedniego systemu, monopolu Poczty Polskiej. Mianowicie dostarczania listów o wadze do 50g. Wiadomo to już od dwóch lat, jednak dopiero teraz możemy zaobserwować jej pierwsze ruchy, mające na celu dostosowanie się do obecnych warunków i trendów panujących na rynku.

Pierwszą taką próbą jest odświeżenie swojego serwisu internetowego www.paczkapocztowa.pl. Jak czytamy na profilu Facebooka to nic innego jak zwykły asystent pocztowy, pomagający wybrać odpowiednią dla nas usługę po podaniu przez nas parametrów paczki bądź listu.

Po zaznaczeniu interesujących nas opcji podświetlają się ikony usług, które powinny spełnić nasze wymagania. Przyznam, iż o większości z nich pierwszy raz słyszę. Ponadto na stronie mamy wyszczególnione szczegółowe opisy tychże usług, opakowań oraz cenniki.

Fakt, że PP wyszła w ten sposób w stronę klienta, głównie biznesowego (domyślnie otwiera się strona z usługami biznesowymi), ze swoimi usługami, świadczy o tym, że zaczyna dostrzegać potencjał Internetu. Jednak w dzisiejszych czasach to dość śmiesznie brzmi, kiedy to akurat, powinno już być w standardzie.

Mnie w tym wszystkich zastanawia czas, w którym PP zaczęła przejawiać swoją aktywność. Konkurenci odliczają już dni do zamknięcia monopolu na listy, by móc w końcu realnie konkurować z jej usługami.

Opinia jakości usług świadczonych przez PP, sprawia, iż nie tylko konkurenci, ale również i my czekamy na to z niecierpliwością. Najpoważniejszy konkurent już mocno działa, również w Internecie i to od dłuższego czasu. Już teraz, dzięki usłudze paczkomaty InPostu, możemy online przygotowywać nasze paczki wraz z etykietami. Z chwilą, gdy będziemy mogli również nadawać tak listy, zwłaszcza polecone, odejdzie nam najbardziej znienawidzone odstawanie w kolejkach. Problemem wydaje się jeszcze liczba i dostępność takich paczkomatów w kraju. Mam nadzieję, że od 2013 roku wolna konkurencja sprawi, iż i to przestanie być barierą do rozszerzenia zakresu świadczenia takich usług przez inne podmioty jak i ich jakości.

Jak Wy widzicie przyszłość usług pocztowych w naszym kraju od następnego roku?