MyBaze.com to start-up, o którym pisaliśmy już w 2012 roku. Od tamtego czasu projekt rozwinął się, pozyskał inwestorów, a dziś oficjalnie wchodzi do P...
MyBaze.com to start-up, o którym pisaliśmy już w 2012 roku. Od tamtego czasu projekt rozwinął się, pozyskał inwestorów, a dziś oficjalnie wchodzi do Polski. Czym jest MyBaze.com? Jest to portal, który łączący w jednym miejscu funkcjonalności serwisu społecznościowego oraz platformy handlowej, na której będzie można sprzedać i kupić produkty codziennego użytku i dekoracje wnętrz.
Od dzisiaj oficjalnie w Polsce działa MyBaze.com - otwarta platforma handlowa, na której każdy może się zarejestrować i kupić unikalne designerskie produkty lub zgłosić się jako jedna z oficjalnych marek w celu sprzedaży. Więcej dowiecie się oczywiście wchodząc na oficjalną stronę MyBaze, dostępną pod tym adresem.
O początki, inwestorów i cele MyBaze.com zapytaliśmy autorów platformy.
- Jak powstało MyBaze.com? Początki były związane z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości?
Początki MyBaze związane są z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości. Przy współpracy z AIP poznali się współzałożyciele MyBaze.com: Duc Vu Hoang, Adam Cellary oraz Tomasz Pasternak.
Duc: Jak to zwykle bywa, poznałem Adama zupełnie przypadkowo. Pod koniec lutego zeszłego roku szukałem już wspólnika do projektu. Po 5-minutowej rozmowie ze wspólnym naszym znajomym dowiedziałem się, że jest pewien „geniusz” robotyki który akurat szuka fajnego, innowacyjnego projektu. Obiad, pizza i wspólna impreza wystarczyły by utwierdzić mnie w przekonaniu, że to właściwy partner do współpracy.
Tomek: Duc’a i Adam’a poznałem w Maju 2012 – też przez znajomego i też zupełnie przypadkowo, dzięki spotkaniu przy piwku. Wkrótce potem ruszyliśmy z pierwszym wideo promującym MyBaze. Wówczas koncepcja serwisu była całkowicie inna, ale mieliśmy dużo zabawy przy robieniu tego filmu! Wspólna praca przez miesiące popłacała i doszliśmy do ostatecznego kształtu platformy na początku tego roku.
Adam: Fajne jest tu u nas to, że każdy jest wybitnym specjalistą w tym co robi. Każdy ma swój dział, jednak to co nas łączy to wspólna pasja do nowych technologii, design’u i wielkich biznesów. Do tej pory doskonale ze sobą współpracujemy i jesteśmy pewni że tak będzie jeszcze przez długie lata, wszak chcemy zbudować biznes o solidnych podstawach i o zasięgu globalnym.
- MyBaze.com udało się zdobyć inwestorów...
W maju tego roku w projekt zainwestował fundusz ZernikeMeta Ventures. Fundusz inwestuje w przedsiębiorstwa innowacyjne i prowadzące działalność badawczo-rozwojową, ze szczególnym naciskiem na branże takie jak Internet. MyBaze jest pierwszą inwestycją funduszu na terenie Polski.
W skład rady nadzorczej MyBaze wchodzą: Jacek Błoński – prezes ZernikeMeta Ventures Polska, wiceprezydent Zarządu European Business Angels Network (EBAN), Mariusz Jarzębowski – przedsiębiorca, ekspert w rozwijaniu innowacyjnych projektów biznesowych, były współpracownik Steve'a Jobsa w Apple Computers i NeXT Software oraz Piotr Sławski – Członek Zarządu BBI Seed Fund, aktualnie związany z ZernikeMeta Ventures.
Obecnego przedstawiciela funduszu Zernike Meta Ventures Duc poznał poprzez swojego profesora ze Szkoły Głównej Handlowej – Rafała Tuzimka, Prezesa Zarządu Navigator Capital. Po dwóch spotkaniach Profesor Rafał Tuzimek odrazu stwierdził, że to projekt przyszłościowy i ma szansę na rozwój globalny. Rafał przedstawił Duc’a Jackowi Błońskiemu, a ten z kolei Luigiemu Amati i Johanowi Goreckiemu.
Od samego początku inwestorzy byli przekonani o dużej skalowalności tego biznesu, potrzebny był tylko czas by dopracować produkt i doszlifować model biznesowy. Oficjalnie pierwszą umowę zawarto w połowie Marca 2013 roku, a do samej inwestycji doszło w Maju. Inwestorzy będą aktywnie wspierać projekt, przede wszystkim umożliwiając dostęp do szerokiej bazy kontaktów i znajomości – zwłaszcza te poza granicami Polski.
- Dlaczego zapadła decyzja o wejściu do Polski? Jakie cele ma MyBaze.com w naszym kraju i na jakie wyniki liczycie?
Po wielu konsultacjach z inwestorami oraz mentorami stwierdziliśmy, że rynek Polski to dobry początek – można tu przetestować platformę i dopracować koncepcję biznesową. Oczywiście, przy okazji można liczyć na coraz bardziej zamożną grupę konsumentów, jednak model jest na tyle skalowalny, że można go łatwo wdrożyć w innych krajach. Polska jest pierwszym krajem i jesteśmy przekonani, że z pomocą inwestorów zbudujemy dobrą podstawę do ekspansji.
- W czym jesteście lepsi od usług konkurencji lub chociażby Allegro?
Nie chcemy się porównywać z polskimi serwisami. Dużo mówi się ostatnio o Polskiej modzie i rękodzielnictwie. Uważamy jednak, żeby być platformą e-commerce o międzynarodowym znaczeniu, trzeba zawsze się porównywać z zagranicznymi serwisami takimi jak Fab.com czy Etsy. To są biznesy o wielkiej skali i taki jest też nasz cel, zbudować firmę o zasięgu globalnym.
Nie sposób też ominąć roli technologii, której używamy. Korzystamy z najnowszych rozwiązań Amazon Web Services (EC2, S3 czy ElasticCache). Mamy w planach wdrożenie rozwiązań BigData takich jak Hadoop/Cassandra. Wdrażamy i integrujemy usługi płatnościowe od naszych partnerów eCard oraz PayPal by płatności stały się tak łatwe jak na Allegro. Integrujemy system UPS do logistyki. Budujemy zaawansowaną wyszukiwarkę korzystając z open source’owych rozwiązań Solr/Lucene.
Najważniejsze jednak jest to, że chcemy sprzedawać przede wszystkim emocje. Ludzie kupują emocje związane z produktami, nie na odwrót. Chcemy żeby MyBaze był kojarzony z estetyką, lifestylem ale też innowacją. Słowem, chcemy być tym dla e-commerce czym Apple dla smartfonów.
Rozmawiał: Marcin Kamiński
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu