Felietony

PizzaPortal ma już swoją aplikację mobilną. Spokojnie, nie jest tak brzydka jak sam serwis

Tomasz Popielarczyk
PizzaPortal ma już swoją aplikację mobilną. Spokojnie, nie jest tak brzydka jak sam serwis
6

PizzaPortal wreszcie ma swoją aplikację mobilną. Cieszący się niezłą popularnością serwis pewnie wkroczył do Google Play i zachęca nas do mobilnego składania zamówień. Jak wyszło to w praktyce i czy z aplikacji da się korzystać? Jedno jest pewne - wizualnie nie odstrasza tak, jak layout wersji webow...

PizzaPortal wreszcie ma swoją aplikację mobilną. Cieszący się niezłą popularnością serwis pewnie wkroczył do Google Play i zachęca nas do mobilnego składania zamówień. Jak wyszło to w praktyce i czy z aplikacji da się korzystać? Jedno jest pewne - wizualnie nie odstrasza tak, jak layout wersji webowej.

PizzaPortal to wybitny dowód na to, że aby odnieść sukces nie potrzeba intuicyjnego, nowoczesnego layoutu i intuicyjnej obsługi. Jednocześnie to chyba najbrzydszy ze znanych mi serwisów, działających na taką skalę. Nie wiem czy winić tutaj mój brak gustu i wyrafinowania, czy raczej oszczędność twórców na webdesignie. Na szczęście udostępniona właśnie aplikacja mobilna nie jest już takim graficznym faux pas i prezentuje się na pierwszy rzut oka nieźle. Generalnie oprawa graficzna jest bardzo skromna, ale przemyślana i dobrze zaprojektowana pod kątem funkcjonalności. Ale, jak się okazuje, nie tylko o wygląd w tego typu usługach chodzi, więc przejdźmy do ważniejszych aspektów i sprawdźmy jak się spisuje w praktyce.

Wyobrażając sobie aplikację PizzaPortal na smartfona, miałem przed oczami program do bólu prosty i przystępny. Oczekiwałem, że skonfiguruję ją jednorazowo na starcie, podając wszystkie dane,a następnie przy każdorazowym uruchomieniu od zamówienia będą mnie dzieliły 3-4 polecenia. Jakież było moje zdziwienie, gdy właśnie taki obraz zastałem na swoim smartfonie.

Wygląda to całkiem nieźle, ale przede wszystkim prosto. Po uruchomieniu wita mnie wymowny splash screen, by zaraz potem przekształcić się w trzy pola do wprowadzenia kolejno: miasta, ulicy oraz numeru domu/bloku. Gdy to zrobimy (a jest to bardzo proste, dzięki wyświetlanym w trakcie wpisywania podpowiedziom), aplikacja załaduję listę dostępnych lokali. Przy każdym umieszczono informację o godzinach otwarcia oraz ocenę. Jeżeli opcji jest dużo, możemy je posortować według oceny lub daty dodania do systemu. Niestety zabrakło tutaj m.in. możliwości ukrycia miejsc zamkniętych w momencie składania zamówienia czy chociażby możliwości stworzenia listy ulubionych miejsc, z których zamawiamy. Fakt, miało być prosto, ale nie aż tak!

Bardzo fajnie zaprojektowano menu. W górnej części znajdziemy stale widoczną belkę z informacjami o lokalu (po naciśnięciu palcem w tamtym miejscu, otrzymamy więcej szczegółów oraz mapkę) a tuż poniżej warunki dostawy. Na przeciwległym krańcu umieszczono natomiast liczbę zamówionych produktów oraz całkowity koszt zamówienia i przycisk prowadzący do kasy. Znajdziemy tutaj też cieniutki paseczek, który po przeciągnięciu w górę odsłania przed nami zawartość wirtualnego "koszyka". Samo menu prezentuje się przejrzyście i funkcjonalnie. Niestety mam obawy, czy będzie tak na każdym urządzeniu - na moich 4 calach było ok, ale gdyby tak zejść do 3", odczytanie listy dostępnych dań mogłoby już być problemem.

Kompletujemy zamówienie i zmierzamy do kasy, a tam kolejne opcje do konfiguracji. Najpierw musimy wybrać sposób i miejsce dostawy (odbiór osobisty lub dowóz). Na szczęście wprowadzone tutaj raz informacje są zapamiętywane, więc przy każdym kolejnym zamówieniu nie musimy ich wpisywać ponownie (zakładając, że adres dostawy się nie zmieni). Minus należy się póki co za opcje dotyczące płatności. Mimo usilnych starań nie znalazłem innych niż gotówka. Prawdopodobnie obecność tego menu świadczy o tym, że w przyszłości pojawi się tutaj więcej możliwości.

Twórcy postarali się i wygląda to wszystko dobrze. Jest sporo braków i zbędnych uproszczeń, ale liczę, że z czasem zostaną wyeliminowane. Najbardziej ubolewam nad brakiem możliwości płatności przelewem lub kartą - gdyby nie to, korzystałbym z przyjemnością.

Partner sekcji mobilnej:


Alternatywna zawartość w przypadku braku flash-a

Patronem sekcji Mobile jest Sony Mobile, producent Xperia™ T – smartfona sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Xperia T wyposażona została w najlepszy ekran HD o przekątnej 4,6 cala z technologią Mobile BRAVIA® Engine oraz doskonały aparat fotograficzny o rozdzielczości 13 MP z funkcją fast capture.

Smartfon napędza dwurdzeniowy procesor najnowszej generacji o taktowaniu 1,5 GHz, zapewniający dłuższe życie baterii, szybkie działanie i ultra-ostrą grafikę.


Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu