33

Peugeot 508 Sport Engineered, bo hybryda nie musi być ślamazarna

Peugeot też szykuje kilka nowości na salon samochodowy w Genewie, który wystartuje już na początku marca. Jednym z ciekawszych aut koncepcyjnych będzie zapowiedziana dzisiaj hybrydowa wersja modelu 508 z dopiskiem Sport Engineered. Francuzi wychodzą z nieco innego założenia niż Toyota i chcą udowodnić, że hybryda też może pokazać pazur.

Peugeot 508 Sport Engineered Concept

Pomimo, że nowa wersja Peugeota 508 ma w nazwie słowo „Concept” to tak naprawdę bazuje niemal całkowicie na egzemplarzu produkcyjnym, który już jest dostępny w sprzedaży. Nowa wersja modelu 508 już od samej premiery niemal równo rok temu, wzbudza spore emocje dzięki agresywnemu designowi oraz futurystycznemu wnętrzu. Sport Engineered zostanie wyposażony w napęd hybrydowy, na który złoży się silnik benzynowy 1.6 PureTech oferujący moc 200 KM i napędzający przednią oś oraz silnik elektryczny o mocy 203 KM na tylnej osi. Całość uzupełnia bateria o pojemności 11.8 kWh, co oznacza, że mamy do czynienia z hybrydą typu plug-in.

Napęd na cztery koła oraz sumaryczna moc około 400 KM (moment obrotowy ~500 Nm) zapewni świetne osiągi. Peugeot zapowiada sprint do 100 km/h w 4.3 sekundy oraz prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. Zasięg przy wykorzystaniu tylko napędu elektrycznego ma wynieść około 50 km, czyli standardowo jak na tego typu model. Całość uzupełniają oczywiście sportowe akcenty jak choćby kształt przedniego i tylnego zderzaka, czy zaciski hamulców pomalowane na zielono (bo to przecież ekologiczna hybryda ;-)). Na temat ceny czy dostępności nie możemy jeszcze nic napisać, bo nie jest nawet pewne czy model ten trafi do masowej produkcji.

Peugeot 508 Hybrid trafi na rynek pod koniec roku

Pewne jest natomiast, że jeszcze w tym roku do oferty Peugeota trafi model 508 wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in. Testy tego modelu już trwają, a będzie to również całkiem ciekawa propozycja, chociaż nie o tak sportowym zacięciu jak koncept. Za napęd odpowiadać będzie tandem złożony z silnika turbo-benzynowego o pojemności  1.6 i mocy 180 KM oraz silnika elektrycznego oferującego 108 KM. Oba będą napędzały przednią oś i zostaną połączone z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów.

Parametry standardowej wersji hybrydowej nie są tak imponujące, ale i tak moc maksymalna układu na poziomie 225 KM i przyśpieszenie do 100 km/h w 8.3 sekundy to więcej niż przyzwoite wartości. Ten model również zostanie wyposażony w baterie o pojemności 11.8 kWh, a co więcej zabierze tylko 30 litrów z pojemności bagażnika, więc funkcjonalność praktycznie na tym nie ucierpi. Zagadką pozostaje cena, bo niestety podstawowe wersje modelu 508 nie należą do najtańszych na tle konkurencji.