O sprawie PayPala pisałem już kilkukrotnie. Serwis nawiązał współpracę z platformą Trustly, która wymagała od użytkowników danych logowania do banku podczas doładowania konta. Teraz się z tego wycofuje.
O wprowadzeniu przez PayPala doładowań konta za pośrednictwem Trustly pisałem już dwukrotnie. Najpierw dość emocjonalnie, a potem w wyczerpujący sposób, uwzględniając stanowiska działających w Polsce banków. Jak łatwo się domyślić, nowa funkcja zdecydowanie nie przypadła im do gustu. Szczególnie źle zareagowali jednak na nią użytkownicy. Amerykański gigant opamiętał się. Oto oficjalny komunikat, który dziś został nadesłany do redakcji:
W związku z opiniami napływającym od naszych użytkowników z Polski, przez ostatnie tygodnie ciężko pracowaliśmy z Trustly, aby udostępnić opcję doładowania, która odpowie na pytania stawiane przez użytkowników. Nowa opcja doładowania błyskawicznego zostanie wprowadzona w tym tygodniu i będzie opierać się na procedurze pay-by-link za pośrednictwem Trustly w partnerstwie z Dotpay. Aby doładować błyskawicznie konto PayPal, użytkownik będzie musiał podać dane do logowania do bankowości internetowej tylko na bezpiecznej stronie własnego banku.
26 kwietnia 2016 roku PayPal zmienił dostawcę usług doładowania błyskawicznego w Polsce na organizację partnerską Trustly Group AB (Trustly). Trustly jest autoryzowaną szwedzką instytucją finansową, posiadającą ważną licencję na świadczenie usług płatniczych na terenie Unii Europejskiej. Zdecydowaliśmy się na partnerstwo z Trustly w drodze szczegółowej selekcji, podczas której ocenialiśmy najważniejszych usługodawców świadczących usługę błyskawicznych doładowań, w tym zarówno partnerów lokalnych, jak i międzynarodowych. Braliśmy pod uwagę fakt posiadania statusu licencjonowanej instytucji płatniczej, jakość, bezpieczeństwo i szybkość usług, a także standardy obsługi użytkownika i zasięg geograficzny.
Przepraszamy za wszelkie wątpliwości naszych użytkowników, które wywołała poprzednia zmiana i mamy nadzieję, że nasi użytkownicy będą zadowoleni z nowo wprowadzonej opcji błyskawicznego doładowania.
Jak wynika z zapewnień PayPala, niebawem będziemy doładowywać konto w tradycyjny sposób. Jedyna zmiana ma polegać na dostawcy tego rozwiązania - zamiast firmy BlueMedia, która obsługiwała płatności "pay-by-link" wcześniej zobaczymy tutaj polską firmę Dotpay. Co istotne, przygotuje ona cały mechanizm we współpracy z Trustly.
Zmiany trzeba ocenić pozytywnie. Musieliśmy na nie czekać kilka tygodni, ale to akurat nic dziwnego - PayPal jest globalną korporacją, a to wpływa na czas potrzebny na podejmowanie decyzji i wprowadzanie zmian. Najważniejsze, że finalnie serwis wysłuchał użytkowników.
Niemniej warto zaznaczyć, że proponowany przez Trustly model płatności nie jest ewenementem i w 2018 roku będzie jednym z przyjętych przez Unię Europejską standardów. Do tego czasu Polska ma wprowadzić stosowne regulacje i zmiany w prawie, by sklepy i serwisy internetowe mogły (jeśli tego zapragną) z powodzeniem korzystać z tego typu mechanizmów. Szerzej wyjaśniłem to w osobnym artykule.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu