3

PayPal OneTouch debiutuje w Polsce. Płacenie w internecie ma być teraz proste jak nigdy

PayPal wydaje się być ostatnio jakby bardziej aktywny na polskim rynku. Nie tak dawno pisałem o rozszerzeniu programu ochrony kupujących o produkty cyfrowe, z którego możemy korzystać również w Polsce. Dziś natomiast rozszerzono dostępność bardzo interesującej usługi płatności OneTouch. Polska jest jednym z 16 krajów, w których możemy z niej korzystać. OneTouch to rozwiązanie mające maksymalnie […]

PayPal wydaje się być ostatnio jakby bardziej aktywny na polskim rynku. Nie tak dawno pisałem o rozszerzeniu programu ochrony kupujących o produkty cyfrowe, z którego możemy korzystać również w Polsce. Dziś natomiast rozszerzono dostępność bardzo interesującej usługi płatności OneTouch. Polska jest jednym z 16 krajów, w których możemy z niej korzystać.

OneTouch to rozwiązanie mające maksymalnie uprościć proces płatności za zakupy. Po zalogowaniu użytkownik PayPala może wybrać opcję „pozostania zalogowanym w celu szybszych zakupów”. Dzięki temu przez najbliższe 6 miesięcy w każdym sklepie korzystającym z mechanizmu Express Checkout możliwe będzie płacenie jedynie poprzez kliknięcie przycisku „kontynuuj”. Reszta będzie odbywała się automatycznie, a środki zostaną pobrane z naszego rachunku PayPal. Funkcja ta zatem nie bez powodu nosi swoją nazwę, bo całość faktycznie sprowadza się do jednej czynności. Co istotne, dotyczy to zarówno desktopów jak i urządzeń mobilnych.

onetouch-main

Serwis zapewnia, że całość jest bezpieczna i niezawodna, a więc użytkownicy nie mają się czego obawiać. Problem może stanowić co innego – liczba sklepów obsługujących tego typu mechanizm. Płacenie PayPalem w Polsce nie weszło jeszcze pod strzechy i wiele czołowym sklepów nie obsługuje nawet takiej opcji (o Express Checkout już nie wspominając). Jest to efektem raczej nieszczególnie dużej aktywności PayPala w Polsce (która trwa od debiutu firmy nad Wisłą w 2005 roku). Firma zapewnia, że implementacja całego systemu jest bardzo prosta, a korzyści, jakie będą mieć z niego konsumenci wymierne. Damien Perillat, Dyrektor Zarządzający PayPal CEE tłumaczy:

Dzisiaj, w czasach “mobilizacji” handlu, konsumenci i sprzedawcy chcą łączyć się ze sobą w jeszcze prostszy i sprawniejszy sposób. Kupujący wymagają bezpiecznej finalizacji transakcji po naciśnięciu jednego przycisku, a loginy i hasła zdają się być tutaj zbędne.

A tymczasem, jak podaje sam PayPal, nasz rynek e-commerce (oraz m-commerce) kwitnie. Z badań firmy wynika, że w 2014 roku aż 12,7 mln Polaków korzystało z usług sklepów internetowych. Szczególnie dobrze wygląda to na mobile (o czym zresztą swego czasu pisałem), bo od 2013 do 2016 roku, średnia roczna stopa wzrostu handlu mobilnego w Polsce wyniesie 32,8%, w porównaniu do 10,4% wzrostu w przypadku e-handlu ogółem (uwzględniającego już handel mobilny). Jest zatem o co walczyć, co PayPal wydaje się dobrze rozumieć i dostrzegać dynamikę wzrostu nad Wisłą. Teraz pytanie, czy sprzedawcy dostrzegą PayPala i korzyści z oferowanych przez niego mechanizmów.