Jak szybko wypalisz 2600 litrów paliwa? Volkswagen Passat 2.0 TDI 150 KM zużywa średnio tylko 0,56 l/100 km mniej od tego samego Passata ale z 1.5 eTSI mHEV. Oznacza to, że różnica w cenie zakupu samochodu z dieslem względem odpowiednika z benzynowym silnikiem zwróci się dopiero po przejechaniu… 450 tys. kilometrów!
Passat TDI? Już się nie opłaca. Z TSI nie wypalisz różnicy w cenie. Porównanie spalania
Volkswagen Passat dostępny jest z różnymi silnikami, ale najtańsze układy napędowe dla tego bardzo przestronnego i praktycznego samochodu (najnowsza generacja sporo urosła) to benzynowy silnik 1.5 TSI mHEV 110 kW (150 KM) lub diesel 2.0 TDI SCR dostępny w wersji 122 lub 150 KM. Gdy porównać cenę zakupu Passata w wersji benzynowej (eTSI) z wysokoprężną (TDI) o tej samej mocy 150 KM uzyskujemy różnicę ~16,5 tys. zł. To sporo.
2.0 TDI kontra 1.5 TSI mHEV – spalanie
Okazuje się, że Volkswagen Passat 1.5 eTSI mHEV jest tylko trochę bardziej paliwożerny od porównywalnie wyposażonego Passata kombi z silnikiem diesla 2.0 TDI SCR. Uśredniając wszystkie przeprowadzone przez nas testy uzyskujemy 0,56 l/100 km różnicy:
A dokładniej 5,1 kontra 5,66 l/100 km (średnia ze wszystkich pomiarów zużycia paliwa). Oznacza to, że te wspomniane ~2600 litrów paliwa, jakie jesteśmy w stanie kupić za różnicę w cenie zakupu między TDI, a eTSI, będziemy zużywać przez… ~450 tys. km. Ilu lat potrzebujesz, by przejechać jednym samochodem taki dystans?
Realnie różnica będzie jeszcze większa z powodu konieczności dolewania czynnika AdBlue do Passata TDI, czego nie trzeba robić w przypadku wersji benzynowej tego auta. A uzupełniać stan trzeba co kilka pełnych uzupełnień zbiornika paliwa.
1.5 TSI mHEV jest też szybsze...
Jakby tego było mało, Volkswagen Passat 1.5 TSI mHEV 110 kW lepiej przyspiesza od wersji z 2.0 TDI SCR 110 kW (150 KM). O tym, jak i o innych różnicach w użytkowaniu diesla i benzyny w najnowszym Passacie przeczytasz w obszernym porównaniu obydwu wersji tego auta.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu