Polska

Internet po raz kolejny zadecydował: Netia dopuściła się plagiatu w nowej kampanii - Nie ma jak w sieci

Grzegorz Ułan
Internet po raz kolejny zadecydował: Netia dopuściła się plagiatu w nowej kampanii - Nie ma jak w sieci
Reklama

Netia poinformowała dzisiaj o rozpoczęciu nowej kampanii reklamowej, której bohaterem jest błękitny rozświetlony pająk, któremu głosu użyczył Czesław Mozil.

To pierwsza większa kampania Netii po przejęciu przez Cyfrowy Polsat, która ma promować ofertę światłowodów w pakietach z telewizją.

Reklama

Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Netii:

Wdrożenie nowego formatu reklamowego wieńczy nowe otwarcie, które dokonuje się po tym jak pod koniec maja br. Netia weszła w skład Grupy Cyfrowy Polsat.

Tomasz Dakowski, Dyrektor Generalny Obszaru B2C w Netii:

Jeszcze silniejszą pozycję Netii na rynku chcemy oprzeć na modernizowanej do standardu światłowodowego, najwyższej jakości sieci oraz sile Grupy Cyfrowy Polsat, m.in. oferując jeszcze bogatszą ofertę programową i wykorzystując dostęp do rozbudowanej sieci sprzedaży.

Reklama, która będzie promowała nową ofertę Netii dostępna jest na YouTubie.

Po jej opublikowaniu rozpętała się burza w sieci, część internautów wyraziła oburzeniem faktem, że pajączek Netii do złudzenia przypomina bohatera kanału na YouTubie Lucas The Spider. Kanał ten może pochwalić się liczbą ponad 2 mln subskrypcji, a jego profil na Facebooku śledzi ponad dwieście tysięcy fanów.

Tak więc może wyjdę na ignoranta, ale dziś pierwszy raz dowiedziałem się o jego istnieniu. Nie wiem, czy twórcy kampanii Netii również, ale oskarżanie o plagiat w takim wydaniu, to chyba lekka przesada.

Co mówią internauci na ten temat? Używają jeszcze mocniejszych słów, typu: Fajnie tak kraść, Netia??? Nie ma jak ukraść Lucasa. Łeeee, prawa autorskie kosztują.

Reklama

Netia w dość wyważony sposób skomentowała te oskarżenia:

Na bohatera marki wybraliśmy pająka, gdyż to powszechnie kojarzony ekspert od sieci, a hasłem przewodnim nowego formatu reklamowego jest „Netia - Nie ma jak w sieci”. Inspiracje czerpaliśmy z wielu źródeł, w tym wśród gatunków występujących w naturze. Finalny efekt - sympatyczny pajączek-kulka jest naszą własną, abstrakcyjną propozycją.

Reklama

To nie wystarczyło, w sieci zaczęły się pojawiać zrzuty ekranów z pytaniami, żeby nie powiedzieć donasami, do twórcy Lucas The Spider, czy Netia zgłaszała się z pozwoleniem do użycia wizerunku… pająka w swojej reklamie.

Jak dla mnie to absurdalny pomysł, jeśli ktoś dostrzega jakieś rażące podobieństwo pomiędzy tymi dwoma pająkami, wynikać to może z faktu, że pająki bywają do siebie podobne, jakiś cudów i zupełnie nowych postaci tutaj nie uświadczymy.

Sam twórca kanału Lucas The Spider skomentował pod filmem na YouTube ten fakt, jako niepokojący, ale co miał powiedzieć? Został zasypany wiadomościami od Polaków typu - patrz, ktoś wykorzystał twojego pająka w reklamie, sam bym chyba w końcu pokiwał w zadumie głową i stwierdził - może rzeczywiście jest taki sam.

Osobiście jednak uważam, że nie jest i mam nadzieję, że tematu tu wielkiego nie będzie - jak dla mnie oba pajączki są sympatyczne, nie ubijajmy żadnego z nich.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama