Szykuje się trudny okres w zakresie otrzymywania i nadawania przesyłek. InPost zakomunikował, że od godziny 6:00 15 sierpnia do 2:00 17 sierpnia część usług będzie niedostępna. Ma to związek z zaplanowanymi pracami serwisowymi w zakresie bazy danych ich systemów informatycznych. Prace są na tyle rozległo, że dotkną alementów takich jak obsługa Paczkomatów InPost i całego systemu logistycznego. Celem całej operacji jest zwiększenie niezawodności wspomnianych systemów.
Niestety skutki całej operacji będą dość rozległe i dotkną zarówno nadawców jak i odbiorców.
Paczkomaty nieczynne. Co jeszcze nas czeka?
Całą listę ograniczeń znajdziecie pod tym adresem. To co kluczowe dla większości wymieniam poniżej.
Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że statusy przesyłek nie będą aktualizowane. Odpowiednie statusy wskoczą dopiero po zakończeniu prac serwisowych. Klienci nie będą otrzymywać powiadomień z kodami do odbioru paczek dlatego, zostaną one przesłanie po zakończeniu całej operacji.
Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w Paczkomatach i Punktach Obsługi Paczek. Przesyłki z etykietą utworzoną przed oknem serwisowym nie będą umieszczane w Paczkomatach. Twoja przesyłka nie będzie mogła być przekierowana.
Osoby integrujące się z usługami InPost powinny również wiedzieć, że nie będzie można tworzyć i opłacać przesyłek oraz generować etykiet wykorzystując API, WebTrucker i ShipX (APIX).
Nie będzie działać usługa Lodówkomaty 1.0
Co istotne ważność etykiet nadawczych oraz odbioru paczek w Paczkomacie, a także kod zwrotu będą stosownie wydłużone o czas trwania przerwy technicznej. To chyba jedyna dobra wiadomość, ponieważ nie ma obawy, że nasza paczki zaginą w akcji.
Oby wszystko poszło dobrze
Mam tylko nadzieję, że cała akcja pójdzie im szybko i sprawnie. Mogę sobie tylko wyobrazić jak skomplikowanym procesem są prace przy systemie o takiej skali od którego wymaga się niezawodności. Tak więc trzymajmy kciuki za speców InPost, oby klątwa roku 2020 ich nie dopadła ;)
Aktualizacja 13.08.2020 18:51
Rzecznik prasowy InPost Wojciech Kądziołka przesłał sprostowanie komunikatu
W terminie od 15.08.2020 godz. 6:00 do 17.08.2020 godz. 2:00 tj. Sobota i niedziela, przeprowadzimy niezbędne prace serwisowe, które dotyczą obsługi Paczkomatów i naszego systemu logistycznego. Jednocześnie informujemy, że przez cały czas będzie można odbierać paczki, które zostały umieszczone w Paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej – zarówno przy pomocy kodu odbioru, kodu QR, jak i przez aplikację mobilną.
Co jest tu kluczowe? Paczka, która dotrze do wskazanego paczkomaty PRZED oknem serwisowym nie utknie w nim na cały weekend. Mając kod odbioru będziecie mogli ją wyjąć.
Więcej z kategorii Polska:
- Tradycyjna antena FM/UKF głównym źródłem sygnału radia dla 19,5 mln Polaków. Co z internetem i DAB+?
- Zatrważające wyniki kontroli taksówek. Kierowcy bez prawa jazdy czy poszukiwani przez policję
- Mój BIK - ochrona przed wyłudzeniami kredytów dostępna już w aplikacji na Androida i iOS
- Czy kurierzy UPS w Polsce także skręcają tylko w prawo?
- DAB+ w Polsce - wszystko, co musisz wiedzieć o cyfryzacji radioodbiorników