Bank

Oto wszystkie zmiany, jakie czekają klientów Santander Bank Polska po 14 września

Grzegorz Ułan
Oto wszystkie zmiany, jakie czekają klientów Santander Bank Polska po 14 września
Reklama

Trzeci największy bank w Polsce - Santander Bank Polska (dawny Bank Zachodni WBK) również wywiązał się już z obowiązku informacyjnego i przekazał swoim klientom zmiany w procesie logowania do bankowości internetowej i mobilnej, jakie czekają ich po 14 września.

W połowie sierpnia informowałem Was o zmianach w drugim największym banku w Polsce, Banku Pekao, w przypadku tego banku w ramach wprowadzenia silnego uwierzytelniania mają być dostępne kody SMS, jednak każdorazowo płatne 20 groszy za sztukę. Opłaty można będzie uniknąć korzystając przy dodatkowej autoryzacji przy logowaniu z aplikacji mobilnej banku PeoPay.

Reklama

Logowanie do bankowości internetowej

W Santander Bank Polska po wprowadzeniu loginu i hasła do bankowości elektronicznej, będziemy mogli skorzystać z dodatkowej autoryzacji na trzy sposoby bez dodatkowych opłat: smsKodem, tokenem lub mobilnym podpisem w aplikacji mobilnej banku.

14 września wprowadzamy zmiany do logowania do Santander internet i Santander mobile. Zgodnie z dyrektywą PSD2, tego dnia zaczną obowiązywać przepisy dotyczące silnego uwierzytelniania klienta (SCA ang. Strong Customer Authentication), które mają wpłynąć na zwiększenie zabezpieczenia bankowości internetowej i mobilnej. Zastosowanie SCA spowoduje, że do bankowości internetowej i mobilnej będziemy logować się dwuskładnikowo.

Jeśli chodzi o logowanie do bankowości internetowej, dodatkowego uwierzytelniania będzie można uniknąć, dodając urządzenie, z którego na co dzień korzystamy w domu do zaufanych.

Rejestracja urządzenia jako zaufane spowoduje, że bezpiecznie logując się za jego pomocą (konkretną przeglądarkę zainstalowaną na urządzeniu) do bankowości elektronicznej, nie będziesz każdorazowo proszony o dodatkową autoryzację procesu logowania (poprzez wykorzystanie smsKodu, mPodpisu lub tokena - zaufane urządzenie zrobi to za Ciebie.

Dodawać czy usuwać już dodane zaufane urządzenia możemy również z poziomu ustawień bankowości elektronicznej, już po zalogowaniu do niej: Ustawienia - Twoje zaufane urządzenia.

Logowanie do bankowości mobilnej

O ile dodawanie komputera do zaufanych nie jest obowiązkowe, to już w przypadku korzystania z aplikacji mobilnej Santander mobile, smartfona będziemy musieli dodać, by móc z niej w ogóle korzystać od 14 września. Jeśli wcześniej nie dodawaliście swojego telefonu do zaufanych, przy pierwszym logowaniu do aplikacji proces ten zostanie wymuszony w poniższy sposób.


Reklama

Po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej, wyświetli się nam komunikat o konieczności zarejestrowania urządzenia, co będziemy musieli dodatkowo potwierdzić przepisaniem kodu z SMS-a.

Telefon może być zaufanym urządzeniem zarówno dla aplikacji Santander mobile, jak i dla przeglądarki internetowej w telefonie. Długość sesji w bankowości internetowej i mobilnej skróci się do 5 minut. Możemy poprosić Cię o podanie kodu PIN przy zbliżeniowych transakcjach kartami płatniczymi, nawet poniżej 50 zł. W przypadku płatności powyżej 50 zł nic się nie zmieni.

Reklama

Co więcej ze zmian? Przedstawiciele banku informują jeszcze o skróceniu sesji po zalogowaniu w bankowości elektronicznej z 10 minut do 5 minut, oraz o konieczności autoryzacji niektórych płatności zbliżeniowych, nawet tych o wartości poniżej 50,00 zł. Akurat Santander będzie korzystał tutaj z licznika wartościowego transakcji zbliżeniowych, co oznacza, że po osiągnięciu wartości transakcji na poziomie 150 euro następujących po sobie płatności, bank poprosi nas o dodatkową autoryzację w terminalu naszym PIN-em do karty płatniczej.

Źródło: Santander Bank Polska.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama