Trzeci największy bank w Polsce - Santander Bank Polska (dawny Bank Zachodni WBK) również wywiązał się już z obowiązku informacyjnego i przekazał swoim klientom zmiany w procesie logowania do bankowości internetowej i mobilnej, jakie czekają ich po 14 września.
Oto wszystkie zmiany, jakie czekają klientów Santander Bank Polska po 14 września
W połowie sierpnia informowałem Was o zmianach w drugim największym banku w Polsce, Banku Pekao, w przypadku tego banku w ramach wprowadzenia silnego uwierzytelniania mają być dostępne kody SMS, jednak każdorazowo płatne 20 groszy za sztukę. Opłaty można będzie uniknąć korzystając przy dodatkowej autoryzacji przy logowaniu z aplikacji mobilnej banku PeoPay.
Logowanie do bankowości internetowej
W Santander Bank Polska po wprowadzeniu loginu i hasła do bankowości elektronicznej, będziemy mogli skorzystać z dodatkowej autoryzacji na trzy sposoby bez dodatkowych opłat: smsKodem, tokenem lub mobilnym podpisem w aplikacji mobilnej banku.
14 września wprowadzamy zmiany do logowania do Santander internet i Santander mobile. Zgodnie z dyrektywą PSD2, tego dnia zaczną obowiązywać przepisy dotyczące silnego uwierzytelniania klienta (SCA ang. Strong Customer Authentication), które mają wpłynąć na zwiększenie zabezpieczenia bankowości internetowej i mobilnej. Zastosowanie SCA spowoduje, że do bankowości internetowej i mobilnej będziemy logować się dwuskładnikowo.
Jeśli chodzi o logowanie do bankowości internetowej, dodatkowego uwierzytelniania będzie można uniknąć, dodając urządzenie, z którego na co dzień korzystamy w domu do zaufanych.
Rejestracja urządzenia jako zaufane spowoduje, że bezpiecznie logując się za jego pomocą (konkretną przeglądarkę zainstalowaną na urządzeniu) do bankowości elektronicznej, nie będziesz każdorazowo proszony o dodatkową autoryzację procesu logowania (poprzez wykorzystanie smsKodu, mPodpisu lub tokena - zaufane urządzenie zrobi to za Ciebie.
Dodawać czy usuwać już dodane zaufane urządzenia możemy również z poziomu ustawień bankowości elektronicznej, już po zalogowaniu do niej: Ustawienia - Twoje zaufane urządzenia.
Logowanie do bankowości mobilnej
O ile dodawanie komputera do zaufanych nie jest obowiązkowe, to już w przypadku korzystania z aplikacji mobilnej Santander mobile, smartfona będziemy musieli dodać, by móc z niej w ogóle korzystać od 14 września. Jeśli wcześniej nie dodawaliście swojego telefonu do zaufanych, przy pierwszym logowaniu do aplikacji proces ten zostanie wymuszony w poniższy sposób.
Po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej, wyświetli się nam komunikat o konieczności zarejestrowania urządzenia, co będziemy musieli dodatkowo potwierdzić przepisaniem kodu z SMS-a.
Telefon może być zaufanym urządzeniem zarówno dla aplikacji Santander mobile, jak i dla przeglądarki internetowej w telefonie. Długość sesji w bankowości internetowej i mobilnej skróci się do 5 minut. Możemy poprosić Cię o podanie kodu PIN przy zbliżeniowych transakcjach kartami płatniczymi, nawet poniżej 50 zł. W przypadku płatności powyżej 50 zł nic się nie zmieni.
Reklama
Co więcej ze zmian? Przedstawiciele banku informują jeszcze o skróceniu sesji po zalogowaniu w bankowości elektronicznej z 10 minut do 5 minut, oraz o konieczności autoryzacji niektórych płatności zbliżeniowych, nawet tych o wartości poniżej 50,00 zł. Akurat Santander będzie korzystał tutaj z licznika wartościowego transakcji zbliżeniowych, co oznacza, że po osiągnięciu wartości transakcji na poziomie 150 euro następujących po sobie płatności, bank poprosi nas o dodatkową autoryzację w terminalu naszym PIN-em do karty płatniczej.
Źródło: Santander Bank Polska.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu