Polska

Orlen w ruchu - to już prawdziwy koniec Ruchu, zastąpi go nowa marka

Grzegorz Ułan
Orlen w ruchu - to już prawdziwy koniec Ruchu, zastąpi go nowa marka
Reklama

Orlen na dzisiejszej konferencji prasowej zdradził swoją koncepcję udziału w rynku detalicznym i kolportacji prasy po przejęciu Ruchu, którego w przeciągu pięciu lat zastąpi nowa marka - Orlen w ruchu.

Prezes Orlenu Daniel Obajtek przekonywał o mocnych wzrostach w segmencie pozapaliwowym, czyli w sprzedaży detalicznej, na którego rozwój Orlen planuje w przeciągu 10 lat przeznaczyć 11 mld zł.

Reklama

Pierwszym nowym formatem pozapaliwowym ma być nowa marka "Orlen w ruchu". W tym roku ma zostać uruchomionych 40 takich punktów w Polsce, a w przeciągu 5 lat ma ich powstać 900 w całym kraju w lokalizacjach, w których do tej pory były obecne kioski Ruchu.


Poza detalem Olen zapowiedział duże inwestycje w usługi kurierskie. W tym roku ma powstać 5,5 tys. punktów odbioru paczek (D+1), a w ciągu kolejnych 5 lat ma ich być już 10 tys. Jeśli chodzi o same automaty do odbioru paczek w tym roku planowanych jest uruchomienie 500 takich maszyn, a za dwa lata będzie ich już 2 tys. W perspektywie „parunastu” lat Daniel Obajtek zapowiedział uruchomienie 10 tys. takich automatów, czyli tyle ile na dziś jest w posiadaniu InPostu.


Mocne inwestycje w detal i usługi kurierskie nie oznaczają jednocześnie odejścia od kolportażu prasy, ta będzie kontynuowana w ramach nowego formatu po zoptymalizowaniu i połączeniu wszystkich procesów, głównie logistycznych w Orlenie i Ruchu, co finalnie przełoży się na sprzedaż prasy i produktów własnych w nowych punktach "Orlen w ruchu".

Na koniec Daniel Obajtek wyjaśnił, iż nie zdecydowali się na tworzenie nowej marki od postaw dlatego, że proces ten byłby zdecydowanie dłuższy, niż we współpracy z Ruchem, który już dysponuje wieloma lokalizacjami swoich punktów, często bardzo atrakcyjnymi. Dzięki temu rozwój nowego formatu będzie przebiegał dużo szybciej i sprawniej.

Docelowo, w przeciągu 5 lat marka Ruch ma zostać całkowicie zastąpiona marką "Orlen w ruchu".

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama