0

Orange i T-Mobile chwalą się wynikami za ostatni kwartał 2018 roku – mają czym

Operatorzy zaczynają zamykać właśnie 2018 rok i chwalą się wynikami za ostatni kwartał minionego roku. Jako pierwsi zaczynają Orange i T-Mobile, oboje zresztą zadowoleni.

Wyniki za IV kwartał 2018 roku – Orange

Zacznijmy Od Orange, który w swoim komunikacie dla inwestorów przekazał informację o pierwszym od 12 lat wzroście skorygowanego EBITDA o ponad 3 procent. Przychody Orange w 2018 roku wyniosły 11,3 mld zł, był to nieznaczny spadek w porównaniu z 2017 rokiem o 0,7%, jednak kwartał do kwartału mamy już wzrost o 1,9%.

Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska:

Z przyjemnością ogłaszamy nasze wyniki finansowe za 2018 rok. Historyczny wzrost wskaźnika EBITDA, pierwszy od 12 lat, to więcej niż obiecaliśmy inwestorom w prognozie na ten rok. Widzimy, że strategia Orange.One oparta na konwergencji, światłowodzie oraz zwiększaniu efektywności sprawdza się i kondycja firmy jest coraz lepsza. To był bardzo dobry rok dla Orange Polska pod względem wyników finansowych i komercyjnych. Jesteśmy przekonani, że zdołamy utrzymać ten wzrost w 2019 roku.

Po pozostałe, bardziej szczegółowe wyniki finansowe odsyłam Was do kącika dla inwestorów na stronach Orange, my spójrzmy jeszcze na bardziej ciekawe liczby klientów poszczególnych usług w Orange.

Widać, że Orange Love cieszy się coraz większą popularnością, na koniec 2018 roku z oferty konwergentnej korzystało 1,23 mln klientów, co było wzrostem rok do roku o prawie 20% – to robi wrażenie.

Ogromne inwestycje w sieć światłowodową i mobilną 4G przekładają się na lepsze doświadczenia klientów i przyciągają nowych. Zapotrzebowanie na szybką transmisję danych jest ogromne. W sieci mobilnej wzrosło w ciągu roku o połowę, a każdy użytkownik światłowodu wysyła średnio miesięcznie ponad 100 GB danych. Niesłabnącą popularnością cieszą się konwergentne pakiety usług.

Pozostałe usługi zanotowały również wzrosty (oprócz telefonii stacjonarnej, co zrozumiałe), może nie tak spektakularne, ale jednak rośnie liczba klientów rok do roku w każdej opcji, również w liczbie kart SIM – na koniec 2018 roku, Orange miał 14,4 mln klientów, w tym 9,7 w abonamencie, a 4,6 w ofertach na kartę.

Wyniki za IV kwartał 2018 roku – T-Mobile

Zobaczmy teraz, co u T-Mobile. Tutaj widać wzrost przychodów zarówno rok do roku – w 2018 6,5 mld, a rok wcześniej 6,4 – wzrost o 1,2%, jak i kwartał do kwartał wzrost o 1,3% z 1,65 mld do 1,67 mld.

Juraj Andras, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych T‑Mobile Polska:

Wzrost liczby klientów znalazł odzwierciedlenie we wzroście przychodów – zarówno w ujęciu ogólnym, jak i we wszystkich segmentach, ale nadal, wpływ RLAH w pierwszym półroczu w połączeniu z efektami zmian metodologii rachunkowości nie pozwoliły nam osiągnąć pełnej stabilizacji EBITDA. Możemy wyraźnie zaobserwować, że pozytywne wyniki operacyjne zaczynają przekładać się na wyniki finansowe i chcemy utrzymać ten trend w nadchodzącym roku.

Jakie to wzrosty, jeśli chodzi o liczbę klientów? T-Mobile na koniec 2018 roku miał 10,7 mln klientów, o 94 tysiące więcej niż na koniec 2017 roku. Porównując kwartał do kwartał wzrost ten wyniósł aż 333 tysiące, czyli najgorsze lata ciągłych spadków T-Mobile ma już za sobą.

Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska:

Na początku 2018 roku ogłosiliśmy, że będzie to czas powrotów i obietnicy tej dotrzymaliśmy. Nie tylko przekonaliśmy klientów do pozostania z nami, osiągając najniższy współczynnik odejść w segmencie abonamentowym od 2012 roku, ale także pozyskaliśmy nowych klientów. W wielu przypadkach także takich, którzy w ostatnich latach przeszli do konkurencji, ale postanowili powrócić do T‑Mobile, doceniając naszą orientację na klienta i doskonałość technologiczną naszej sieci.

Źródło: Orange/T-Mobile.