Polska

Onet dobitnie mówi "nie" blokowaniu reklam

Konrad Kozłowski
Onet dobitnie mówi "nie" blokowaniu reklam
Reklama

Wydawcy tracą cierpliwość i nie zamierzają czekać z założonymi rękami. Internauci chętnie korzystają z blokerów reklam, ale coraz większa liczba witryn stosuje narzędzia zapobiegające ukrywaniu reklam. Onet zasłonił ponad połowę strony głównej w odpowiedzi na praktyki odwiedzających.

Paweł Jurek, dyrektor zarządzający w Onecie, twierdzi, że firma jest zadowolna z efektów działań, ponieważ liczba osób dezaktywujących adblokery stale rośnie. Nic dziwnego, skoro odtwarzanie materiałów w VOD.pl jest niemożliwe, gdy mamy aktywny bloker. Kolejnym krokiem okazało sę wyłączenie dolnej połowy strony głównej portalu, a o znaczącym odpływie użytkowników nie ma mowy, dlatego wkrótce podobne mechanizmy trafią na inne serwisy Grupy Onet jak Newsweek.pl czy Forbes.pl.

Reklama

Wirtualna Polska nie decyduje się na tak odważny krok, ale w sekcji wideo również nie toleruje blokerów reklam. Czy inne portale podążą za Onetem? Trudno powiedzieć, ale wydaje się to coraz bardziej prawdopodobne.

Źródło: Wirtualne Media.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama