39

Z kont internautów znikają pieniądze. Twierdzą, że winien jest OnePlus

OnePlus aktualnie prowadzi śledztwo mające na celu potwierdzieć czy i w jaki sposób wewnętrzna infrastruktura sprzedażowa miała związek z ostatnimi kradzieżami pieniędzy z kont różnych osób, które twierdzą, że w ostatnim czasie korzystały ze sklepu producenta. Potwierdzono ponad 100 takich przypadków.

Na forum OnePlus pojawił się wątek, w którym jeden z użytkowników skarży się, że na jego koncie pojawiły się nieprzeprowadzone przez niego transakcje. Co ciekawe, dołączyło do niego wielu innych, którzy podobnie jak i on przyznali, że korzystali ze sklepu OnePlus w ostatnich 2 miesiącach. Sprawą zajął się także serwis Reddit – producent również szybko zareagował na te sygnały i sprawdza, czy możliwe było przechwycenie informacji o kartach kredytowych przez cyberprzestępców.

Android Police skontaktował się z OnePlus i otrzymał komentarz, wedle którego firma skupi się na wewnętrznym śledztwie mającym na celu wyjaśnienie możliwego związku infrastruktury sprzedażowej producenta z tymi incydentami. Ponadto, utwierdzono użytkowników w przekonaniu, że firma bardzo poważnie traktuje prywatność swoich klientów.

oneplus

Czy OnePlus mógł paść ofiarą cyberprzestępców?

Pojawiło się sporo spekulacji na temat powodów, dla których klienci OnePlus mogli paść ofiarą ataku. Nie wiadomo w tym momencie, czy rzeczywiście doszło do jakiegokolwiek wycieku w infrastrukturze sprzedażowej OnePlus. Możliwe, że zewnętrzna firma obsługująca płatności kartą (co ciekawe, ofiarami nie były osoby, które korzystały z PayPala) ma lukę w zabezpieczeniach, która spowodowała możliwość wykorzystania informacji przez osoby niepowołane. W najbliższym czasie powinny pojawić się stosowne wyjaśnienia – gdy te tylko się pojawią, z pewnością o nich Was poinformujemy.