Bezpieczeństwo

Z kont internautów znikają pieniądze. Twierdzą, że winien jest OnePlus

JS
Jakub Szczęsny
39

OnePlus aktualnie prowadzi śledztwo mające na celu potwierdzieć czy i w jaki sposób wewnętrzna infrastruktura sprzedażowa miała związek z ostatnimi kradzieżami pieniędzy z kont różnych osób, które twierdzą, że w ostatnim czasie korzystały ze sklepu producenta. Potwierdzono ponad 100 takich przypadków.

Na forum OnePlus pojawił się wątek, w którym jeden z użytkowników skarży się, że na jego koncie pojawiły się nieprzeprowadzone przez niego transakcje. Co ciekawe, dołączyło do niego wielu innych, którzy podobnie jak i on przyznali, że korzystali ze sklepu OnePlus w ostatnich 2 miesiącach. Sprawą zajął się także serwis Reddit - producent również szybko zareagował na te sygnały i sprawdza, czy możliwe było przechwycenie informacji o kartach kredytowych przez cyberprzestępców.

Android Police skontaktował się z OnePlus i otrzymał komentarz, wedle którego firma skupi się na wewnętrznym śledztwie mającym na celu wyjaśnienie możliwego związku infrastruktury sprzedażowej producenta z tymi incydentami. Ponadto, utwierdzono użytkowników w przekonaniu, że firma bardzo poważnie traktuje prywatność swoich klientów.

Czy OnePlus mógł paść ofiarą cyberprzestępców?

Pojawiło się sporo spekulacji na temat powodów, dla których klienci OnePlus mogli paść ofiarą ataku. Nie wiadomo w tym momencie, czy rzeczywiście doszło do jakiegokolwiek wycieku w infrastrukturze sprzedażowej OnePlus. Możliwe, że zewnętrzna firma obsługująca płatności kartą (co ciekawe, ofiarami nie były osoby, które korzystały z PayPala) ma lukę w zabezpieczeniach, która spowodowała możliwość wykorzystania informacji przez osoby niepowołane. W najbliższym czasie powinny pojawić się stosowne wyjaśnienia - gdy te tylko się pojawią, z pewnością o nich Was poinformujemy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: