7

Ogromna transakcja CCC – producent kupuje 75 procent akcji w eobuwie.pl za 130 mln złotych!

Dokonuje się jedna z większych i ciekawszych transakcji w polskim Internecie – znany w Polsce producent i sprzedawca obuwia CCC podpisał umowę kupna 75 procent akcji w eobuwie.pl. Transakcja opiewa na niemałą sumę – jest to bowiem aż 130 mln złotych. Tym samym zakończy się okres w historii CCC, gdy producent nie ma własnego sklepu […]

Dokonuje się jedna z większych i ciekawszych transakcji w polskim Internecie – znany w Polsce producent i sprzedawca obuwia CCC podpisał umowę kupna 75 procent akcji w eobuwie.pl. Transakcja opiewa na niemałą sumę – jest to bowiem aż 130 mln złotych. Tym samym zakończy się okres w historii CCC, gdy producent nie ma własnego sklepu internetowego.

CCC prowadzi sprzedaż obuwia w firmowych sklepach oraz tych działających na zasadzie franczyzy. Oprócz spółki zarządzającej siecią sprzedaży, w skład grupy wchodzi również CCC Factory Sp. z. o. o. zajmująca się produkcją oraz spółki zależne, których zakres kompetencji mieści się w organizowaniu sprzedaży w krajach, gdzie działa CCC – a zatem m. in. w Czechach, Słowacji, Chorwacji, Austrii, Niemczech oraz na Węgrzech.

eoubiwe

Przejmowany przez CCC sklep swoim klientom oferuje setki różnych marek oraz 25 tysięcy modeli produktów, galanterii skórzanej. CO bardzo ważne dla CCC, firma działa również za granicą, zatem wspomoże ona również spółki zależne CCC i posiada centrum logistyczne. Jak podaje portal Parkiet.pl, w pierwszej transzy producent obuwia na mocy umowy ma zapłacić eobuwie.pl 130 milionów złotych za 75% akcji – warunkiem jest natomiast wypracowanie 15 mln złotych EBITDA, czyli zysku przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych przed przedsiębiorstwo zysków, amortyzacji oraz podatków. W skrócie EBITDA równa się przychodom (minus koszty).

Co to oznacza dla konsumentów? Obok innych serwisów oferujących kupno obuwia oraz odzieży przez Internet – m. in Zalando pojawi się konkurencja w postaci mocnego na rynku polskim producenta. To zaś może pozytywnie wpłynąć na jakość ofert dla klientów oraz zwiększenie się jakości świadczonych usług. Stanowi to również mocny dowód na to, że polskie marki również mają coś do powiedzenia – a to powinno nas tylko cieszyć.

Grafika: 1