25

Office 365 teraz w home.pl. Jest nie tylko wygodniej ale i wiąże się z dodatkowymi profitami

Microsoft i home.pl nawiązują współpracę. Od teraz największy dostawca hostingu w Polsce będzie również dostawcą usługi Office 365. Jest to oferta dość jednoznacznie adresowana do firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które teraz mogą w znacznie wygodniejszy sposób przesiąść się na nowe rozwiązania w chmurze. Tylko czy się skuszą? Na dzisiejszej konferencji w Warszawie […]

Microsoft i home.pl nawiązują współpracę. Od teraz największy dostawca hostingu w Polsce będzie również dostawcą usługi Office 365. Jest to oferta dość jednoznacznie adresowana do firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które teraz mogą w znacznie wygodniejszy sposób przesiąść się na nowe rozwiązania w chmurze. Tylko czy się skuszą?

Na dzisiejszej konferencji w Warszawie przedstawiciele Microsoftu i home.pl z dumą zapowiadali bliską współpracę na polu sprzedaży usługi Office 365. Dotąd w Polsce nie było to szczególnie komfortowym rozwiązaniem dla firm. Opłaty należało regulować w euro za pomocą karty kredytowej, natomiast pomoc techniczna czekała na zgłoszenia w Irlandii pod zagranicznym numerem telefonu. Teraz ma to ulec zmianie, a Office 365 ma być stać się o wiele atrakcyjniejszy dla polskich firm. Bardziej atrakcyjny niż Office 2003 albo XP, z którego zapewne teraz wiele z nich korzysta?

20141118_100838

Wśród swoich atutów home.pl wymienia przede wszystkim różne formy płatności. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zapłacić zwykłym przelewem bankowym za usługę (wśród dostępnych opcji jest jeszcze PayU – gdzie się podziała karta płatnicza, tego nie wiem). Z pewnością będzie to dużym atutem dla wszystkich, którym sen z powiek spędza podpinanie karty kredytowej i rozliczanie w euro. Dla nas to może wydawać się banalne, ale dla przedsiębiorców już takim nie musi być.

20141118_100353

Dodatkowa korzyść to pomoc techniczna. Home.pl zapewnia, że wszyscy pracownicy tego działu przeszli szkolenia organizowane przez Microsoft i są w stanie poradzić sobie z nawet dużymi problemami. Przy czym wszystko to jest dostępne lokalnie w języku polskim, co znów często będzie odgrywać niebagatelną rolę. Warto dodać, że cała współpraca funkcjonuje w ramach programu Microsoft Cloud Solution Provider. Home.pl jest tym samym jedną z 15 firm na całym świecie, które uzyskały taki status i tym samym wzięły na siebie pełną odpowiedzialność za logistykę, świadczenie wsparcia dla klientów oraz rozliczenia płatności.

2014-11-18_125231

Rewolucji cenowej nie należy się spodziewać. Stawki mocno przypominają te, które znajdziemy na stronie Microsoftu, a wręcz są nieznacznie wyższe (co przy dużej liczbie użytkowników daje już znaczącą kwotę…). Za miesiąc zapłacimy 20, 40 lub 50 złotych – w zależności od wybranej opcji. Przy zakupie subskrypcji na rok ceny są obniżane o 20 proc., a więc płacimy 200, 400 lub 500 złotych. Firma wystawia polskie faktury, co znów jest dodatkową wygodą.

20141118_100037

Co ciekawe, rozpoczynając sprzedaż Office’a 365 w Polsce, home.pl chce wyjść poza internet i uruchomić kanał dystrybucji offline. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Zapewne niebawem się przekonamy – podejrzewam, że przedstawiciele handlowi firmy będą indywidualnie odwiedzali przedsiębiorców i przekonywali ich do nowego rozwiązania. Ma to sens, bo oferta z punktu widzenia biznesowego ma naprawdę wiele atutów, a z Office’a w firmach korzysta każdy. Największym problemem może być przekonanie firm do tego, że to, co dotychczas mieli za jednorazową opłatą teraz otrzymają w ramach abonamentu. Ale i na to jest kilka argumentów – począwszy od dostępu z poziomu przeglądarki i urządzeń mobilnych, a na nielimitowanej (wkrótce) przestrzeni w OneDrive.