Polska

Office 365 teraz w home.pl. Jest nie tylko wygodniej ale i wiąże się z dodatkowymi profitami

TP
Tomasz Popielarczyk
25

Microsoft i home.pl nawiązują współpracę. Od teraz największy dostawca hostingu w Polsce będzie również dostawcą usługi Office 365. Jest to oferta dość jednoznacznie adresowana do firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które teraz mogą w znacznie wygodniejszy sposób przesiąść się na nowe...

Microsoft i home.pl nawiązują współpracę. Od teraz największy dostawca hostingu w Polsce będzie również dostawcą usługi Office 365. Jest to oferta dość jednoznacznie adresowana do firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które teraz mogą w znacznie wygodniejszy sposób przesiąść się na nowe rozwiązania w chmurze. Tylko czy się skuszą?

Na dzisiejszej konferencji w Warszawie przedstawiciele Microsoftu i home.pl z dumą zapowiadali bliską współpracę na polu sprzedaży usługi Office 365. Dotąd w Polsce nie było to szczególnie komfortowym rozwiązaniem dla firm. Opłaty należało regulować w euro za pomocą karty kredytowej, natomiast pomoc techniczna czekała na zgłoszenia w Irlandii pod zagranicznym numerem telefonu. Teraz ma to ulec zmianie, a Office 365 ma być stać się o wiele atrakcyjniejszy dla polskich firm. Bardziej atrakcyjny niż Office 2003 albo XP, z którego zapewne teraz wiele z nich korzysta?

Wśród swoich atutów home.pl wymienia przede wszystkim różne formy płatności. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zapłacić zwykłym przelewem bankowym za usługę (wśród dostępnych opcji jest jeszcze PayU - gdzie się podziała karta płatnicza, tego nie wiem). Z pewnością będzie to dużym atutem dla wszystkich, którym sen z powiek spędza podpinanie karty kredytowej i rozliczanie w euro. Dla nas to może wydawać się banalne, ale dla przedsiębiorców już takim nie musi być.

Dodatkowa korzyść to pomoc techniczna. Home.pl zapewnia, że wszyscy pracownicy tego działu przeszli szkolenia organizowane przez Microsoft i są w stanie poradzić sobie z nawet dużymi problemami. Przy czym wszystko to jest dostępne lokalnie w języku polskim, co znów często będzie odgrywać niebagatelną rolę. Warto dodać, że cała współpraca funkcjonuje w ramach programu Microsoft Cloud Solution Provider. Home.pl jest tym samym jedną z 15 firm na całym świecie, które uzyskały taki status i tym samym wzięły na siebie pełną odpowiedzialność za logistykę, świadczenie wsparcia dla klientów oraz rozliczenia płatności.

Rewolucji cenowej nie należy się spodziewać. Stawki mocno przypominają te, które znajdziemy na stronie Microsoftu, a wręcz są nieznacznie wyższe (co przy dużej liczbie użytkowników daje już znaczącą kwotę...). Za miesiąc zapłacimy 20, 40 lub 50 złotych - w zależności od wybranej opcji. Przy zakupie subskrypcji na rok ceny są obniżane o 20 proc., a więc płacimy 200, 400 lub 500 złotych. Firma wystawia polskie faktury, co znów jest dodatkową wygodą.

Co ciekawe, rozpoczynając sprzedaż Office'a 365 w Polsce, home.pl chce wyjść poza internet i uruchomić kanał dystrybucji offline. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Zapewne niebawem się przekonamy - podejrzewam, że przedstawiciele handlowi firmy będą indywidualnie odwiedzali przedsiębiorców i przekonywali ich do nowego rozwiązania. Ma to sens, bo oferta z punktu widzenia biznesowego ma naprawdę wiele atutów, a z Office'a w firmach korzysta każdy. Największym problemem może być przekonanie firm do tego, że to, co dotychczas mieli za jednorazową opłatą teraz otrzymają w ramach abonamentu. Ale i na to jest kilka argumentów - począwszy od dostępu z poziomu przeglądarki i urządzeń mobilnych, a na nielimitowanej (wkrótce) przestrzeni w OneDrive.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu