Do pisania o sukcesach i dynamicznym rozwoju polskich firm ręce zazwyczaj same się rwą. Niestety, czasem jest tak, że po publikacji entuzjazm opada, b...
Do pisania o sukcesach i dynamicznym rozwoju polskich firm ręce zazwyczaj same się rwą. Niestety, czasem jest tak, że po publikacji entuzjazm opada, bo w komentarzach czyta się o złodziejach, słabym pomyśle, Tusku, drożyźnie... Wiadomo jak jest. Na szczęście przedsiębiorcy robią swoje i pokazują, że polska firma może podbijać zagraniczne rynki. Przykładem Grupa Integer.pl, która szybko się rozkręca.
Niedawno Grzegorz informował Was o współpracy InPostu i Allegro. Tekst cieszył się sporym zainteresowaniem, ale trudno się temu dziwić - duże wydarzenie w rodzimej branży e-commerce. Do czego w skrócie sprowadza się wspomniane partnerstwo? Fragmenty z relacji Grzegorza:
Od dziś każdy sprzedający będzie mógł wybrać dwie nowe opcje dostawy przesyłki: Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. Ceny ustalono na poziomie o ponad połowę niższym niż obecne średnie ceny w naszym kraju u różnych operatorów.
Co najważniejsze, każda opcja posiada możliwość darmowego zwrotu. Jak tłumaczył Rafał Brzoska, nie ma w Polsce firmy kurierskiej, która miałaby możliwość oferowania darmowych zwrotów. Jedynie opcja doliczana do końcowej ceny dostarczenia.
Czytaj dalej poniżej
Krok do przodu na polskim rynku, na którym od roku dostępnych jest już 1100 Paczkomatów. Podobne są wykonywane także w innych krajach, nawet tych odległych, a efekt jest taki, że na świecie funkcjonuje już ponad 3,5 tys. Paczkomatów (w 22 krajach), prowadzone są działania, dzięki którym pojawi się kolejnych 6 tys. lokalizacji. Na firmowej mapie znajdziemy zarówno Czechy, Wielką Brytanie i Włochy, jak i Malezję, Bliski Wschód czy Australię. Można przywołać kilka osiągnięć z ostatnich miesięcy, którymi chwali się (słusznie) firma:
Grupa Integer.pl podpisała porozumienie z Repsol Italy - operatorem stacji paliw działającym w 29 krajach. Współpraca obejmuje instalację Paczkomatów® InPost na stacjach Repsol we Włoszech, zapewniając jednocześnie mieszkańcom mniejszych miejscowości możliwość odbioru paczek w trybie 24/7.
InPost podpisał porozumienie z P4D, czołowym graczem rynku logistycznego w Wielkiej Brytanii, oferującym zaawansowane usługi kurierskie. Dzięki nawiązanej współpracy klienci P4D będą mogli skorzystać z elastycznych dostaw za pomocą Paczkomatów® InPost.
Reklama
Grupa Integer.pl ogłosiła zawarcie kluczowych umów z partnerami w zakresie rozwoju sieci Paczkomatów® InPost na terytorium Malezji. Na mocy strategicznych porozumień, Skynet oraz iSIS – krajowi liderzy branży kurierskiej – odpowiadać będą za obsługę logistyczną terminali. Pierwsze kilkadziesiąt Paczkomatów zostanie rozlokowanych w Kuala Lumpur na stacjach Petronas Mesra Stations oraz w placówkach sieci spożywczej Tesco. Od listopada 2014 roku na terenie Malezji funkcjonować będzie 140 innowacyjnych terminali, zaś do końca 2016 roku aż 350.
Zapewniam, że informacji tego typu jest znacznie więcej, dotyczą nowych partnerów, wchodzenia na kolejne rynki, otrzymywanych nagród czy nowych usług. Przykładem tych ostatnich jest uruchomienie Pralniomatów Hi’Shine. Mają umożliwiać całodobowe nadawanie i odbieranie prania (początkowo w Warszawie i w Krakowie). InPost współpracuje przy tym projekcie firmami z Aqmet oraz 5aSec. Nie ukrywam, że jestem ciekaw, jak się to rozwinie.
Sukcesem może się też pochwalić InPost, który zwyciężył w przetargu na obsługę przesyłek KRUS (ponad 22 mln złotych). Dwuletnia umowa wchodzi w życie wraz z nowym rokiem. Są Paczkomaty, jest operator pocztowy InPost (8300 Punktów Obsługi Klienta na terenie całego kraju), a także operator finansowo-ubezpieczeniowego InPost Finanse dostarczający przekazy pieniężne i umożliwiający opłacanie rachunków za media (to część działalności). Tak w skrócie przedstawiają się kierunki rozwoju Grupy Integer.pl. Są z tego pieniądze? Znowu przywołam fragment oficjalnego komunikatu:
Grupa Integer.pl SA [...] wypracowała po 3 kwartałach 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 436,73 mln zł, co oznacza wzrost o 82% rok do roku. Skonsolidowany wskaźnik EBITDA wyniósł 21,66 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął poziom 9,49 mln zł.
Jak widać, interes się kręci. Wystarczy zresztą spojrzeć na facebookowy profil Rafała Brzoski, czyli szefa tego biznesu. Parę godzin temu pojawił się tam następujący wpis:
Nieźle to wszystko wygląda, pozostaje tylko podnieść kciuk oraz brwi, pokiwać głową na znak uznania i życzyć powodzenia.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu