2

Oto odświeżony Fiat 500X: nowe silniki, systemy bezpieczeństwa i świeży wygląd

Po czterech latach od światowej premiery Fiat 500X przeszedł facelifting. W ofercie pojawiły się nowe jednostki napędowe, dodano kilka systemów bezpieczeństwa i lekko poprawiono wygląd. Oto odświeżony Fiat 500X.

Fiat 500X swoją przygodę na światowych rynkach zaczął w 2014 roku, gdzie premiera odbyła się podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Jest to technologicznie bliźniacza konstrukcja z Jeepem Renegade. Auto produkowane jest we włoskiej fabryce w Melfi. Po czterech latach bytu na rynkach Włosi zdecydowali się na przeprowadzenie faceliftingu. Oto odświeżony Fiat 500X.

Fiat 500X po liftingu: kosmetyka nadwozia i wnętrza

Chociaż Fiat 500X nadal ma nienaganną i nowoczesną sylwetkę, to Włosi zdecydowali się na całkiem spore zmiany. Linia stylistyczna nadal pozostała bez zmian, lecz auto przed i po faceliftingu nie trudno jest rozpoznać. W przednim pasie zmienił się zderzak, osłona chłodnicy i lekko przestylizowano światła. Te ostatnie mogą być wyposażone w technologię FullLED. Z tyłu zaś lekko poprawiono zderzak oraz przeprojektowano zespolone światła. Wersje Cross i City mogą też pochwalić się zmodyfikowanymi osłonami. Do katalogu wyposażenia dodano nowe wzory felg aluminiowych oraz kilka barw w palecie kolorystycznej.

Fiat 500x - wnętrzne

Odświeżony Fiat 500X to również zmiany, które zaaplikowano w kabinie. Wprawne oko zauważy lekko przeprojektowane czcionki zegarów (niestety nadal po środku mamy dość archaiczny wyświetlacz komputera pokładowego) oraz zmienioną kierownicę. Z technologicznego punktu widzenia mamy też nowy system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i wsparciem Android Auto i Apple CarPlay. Całość wygląda nowocześnie i elegancko. Fiat zapewnia też, że poprawie uległy materiały wykończeniowe w kabinie.

Fiat 500X po liftingu: nowe silniki i systemy bezpieczeństwa

Podobnie jak w przypadku odświeżonego Jeepa Renegade, pod maską Fiata 500X po liftingu pojawią się nowe jednostki napędowe. Włosi chwalą się, że wszystkie spełniają najbardziej wyśrubowane normy emisji spalin Euro 6.2 oraz przeszły nowe testy homologacyjne WLTP. W przypadku silników benzynowych mamy tutaj do czynienia z konstrukcjami 1.0 i 1.3 wraz z turbodoładowaniem. Moc generowana przez oba motory to odpowiednio 120 i 150 KM – standardowo oferowane są z filtrem GPF. W przypadku diesli mamy trzy pozycje do wyboru: 1.3 MultiJet 95 KM, 1.6 MultiJet 120 KM oraz 2.0 MultiJet 150 KM. Tutaj mamy już fitr SCR oraz mocznik AdBlue.

Silnik we Fiat 500x

Odświeżony Fiat 500X to również wiele nowych systemów bezpieczeństwa na pokładzie. W standardzie każdego auta znajdzie się m.in. kamera odczytująca znaki drogowe, którą połączono z systemem Speed Acvisior, który dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń (przy włączonym limiterze prędkości). Dodatkowo na liście wyposażenia znajdziemy: asystenta utrzymywania pasa ruchu, monitoring martwego pola czy aktywny tempomat z funkcją automatycznego hamowania. Dodatkowo odświeżony Fiat 500X może być wyposażony w układ ostrzegania o ruchu poprzecznym przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego.

Odświeżony Fiat 500X pojawi się w salonach już we wrześniu. Wtedy też powinniśmy poznać pierwsze cenniki i możliwości konfiguracji. Automatycznie rozpocznie się również przyjmowanie zgłoszeń na nowe samochody.