Felietony

Od pomysłu poprzez Kickstartera do Apple Store - historia Scotta Wilsona

Szymon Barczak
Od pomysłu poprzez Kickstartera do Apple Store - historia Scotta Wilsona
Reklama

Scott Wilson, designer w firmie Minimal wpadł na pomysł opasek, które pozwalałyby stworzenie zegarków na rękę z iPodów Nano najnowszej generacji. Stwi...


Scott Wilson, designer w firmie Minimal wpadł na pomysł opasek, które pozwalałyby stworzenie zegarków na rękę z iPodów Nano najnowszej generacji. Stwierdził, że "zegarki z multitouch" to na tyle fajna idea, że po prostu musi wdrożyć ją w życie, jednak borykał się z problemem finansowym, gdyż jego firma nie mogła pozwolić sobie na ogromne koszty związane z zaprojektowaniem, wytworzeniem i dystrybucją produktu. Postanowił zatem uruchomić projekt na Kickstarterze, gdzie pozyskał ze zbiórki prawie milion dolarów, co pozwoliło na rozpoczęcie produkcji produktu, który udało się sprzedać w liczbie przeszło 40 000 sztuk, co zwróciło uwagę Apple, które podjęło decyzję o rozpoczęciu sprzedaży opasek Wilsona w sklepach Apple Store w Ameryce Północnej.

Reklama

Studio designerskie Scotta współpracowało z najpopularniejszymi markami na świecie, m.in. z Microsoftem podczas tworzenia Kinecta i jednej z kamer internetowych, z HP w sprawie drukarki Presto, z Motorolą, pomagając jej wyprodukować najładniejsze słuchawki Bluetooth oraz innymi firmamy typu T-Mobile czy Nike. Wilson chciał jednak tym razem stworzyć coś nie na zlecenie, ale wdrożyć w życie własną ideę. Wystartował zatem w Kickstarterze z pomysłem, ustawiając na cel zbiórki 15 000 dolarów. Zebrał ich prawie milion od ponad 13 000 osób. Wszyscy fundatorzy zrobili na tym niezły deal, gdyż za kwotę finansowania 25$ lub więcej dostawało się TikToka, za 50$ LunaTik, zaś za 70$ - oba, podczas gdy obecnie cena detaliczna TikToka wynosi 39,95$, a Lunatika - 79,95$.


Czym różnią się od siebie te dwa modele? TikTok to opaska pozwalająca w dowolnym momencie wpięcie lub wypięcie odtwarzacza, podczas gdy Lunatik to konstrukcja dla tych, którzy chcą ze swojego iPoda nano uczynić zegarek na stałe. Twórcy wydawało się na samym początku, że ten drugi model nie sprzeda się ze względu na cenę, wszak wynosi ona połowę ceny samego odtwarzacza. Okazało się jednak, że Lunatików sprzedało się do tej pory dwa razy więcej niż TikToków. Żeby było ciekawiej, wyniki ankiety przeprowadzonej wśród fundatorów z Kickstartera wykazały, że aż 3/4 z nich nie posiadało do tej pory iPoda Nano, ale zdecydowało się go kupić specjalnie dla tej opaski.

iPod Nano krytykowany przez wielu za swoją "dziwaczność" w stosunku do poprzednich generacji, w końcu znalazł swoją niszę. Według Wilsona, jako zegarek potrafi wytrzymać co najmniej tydzień na jednym ładowaniu, a w połączeniu z systemem Nike, może służyć sportowcom amatorom podczas joggingu. Nic dziwnego, że produktem zainteresował się Apple, który postanowił rozpoczęcie dystrybucji opasek Wilsona w sklepach Apple Store w Ameryce Północnej już w przyszłym tygodniu.

Zachęcam do odwiedzenia oficjalnej strony produktu.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama