E-commerce

Od kwietnia zmiany w cenniku Allegro - tu obniżymy, a tam podwyższymy

Grzegorz Ułan
Od kwietnia zmiany w cenniku Allegro - tu obniżymy, a tam podwyższymy
10

Wczoraj dobre wieści, związane z nowościami, które pojawią się na Allegro w tym roku, dziś nieco gorsze, bo związane z podwyżkami prowizji dla sprzedających na tej platformie w popularnych kategoriach Dziecko i Moda, ale są też obniżki wprawdzie w tych mniej popularnych, ale jednak.

Zacznijmy od obniżki, od 1 kwietnia w kategorii Dom i Ogród - Narzędzia - Myjki ciśnieniowe, z 7% prowizja obniżona zostanie do 6% i nie będzie mogła być wyższa niż 50,00 zł.

Druga kategoria - Instrumenty, również doczekała się wprowadzenia maksymalnej stawki prowizji. Aktualnie obowiązująca stawka to 7% w podkategoriach Gitary i akcesoria, Instrumenty klawiszowe, MIDI oraz 8% w pozostałych podkategoriach.

Natomiast od początku kwietnia Allegro wprowadza tu 8% prowizji oraz maksymalną jej kwotę wynoszącą 50,00 zł, z wyjątkiem kategorii Kursy gry, nuty, śpiewniki oraz wszystkich podkategoriach o nazwie Pozostałe oraz Części i akcesoria, gdzie niestety prowizja będzie podniesiona do 10%.

Po drodze do kategorii Dziecko i Moda, zahaczymy jeszcze o jedną obniżkę w kategorii Depilatory, tutaj od kwietnia zapłacicie 2,5% prowizji, zamiast dotychczasowych 9%.

Co w tych popularnych kategoriach Dziecko i Moda się zmienia? Otóż zmienia się wysokość dodatkowej prowizji od sprzedaży w wyróżnionych ofertach.

1 kwietnia wysokość dodatkowej prowizji w kategoriach Dziecko i Moda wzrośnie z 40% na 50% wartości obowiązującej prowizji od sprzedaży. Zmiana dotyczy ofert z aktywną opcją Wyróżnienia lub Pakietu Wyróżnienie + Pogrubienie + Podświetlenie wystawionych w tych kategoriach.

Przykład:

  • Przed zmianą: przedmiot kosztuje 100 zł, przykładowa prowizja od sprzedaży wynosi 10% (10 zł). Dodatkowa prowizja w tej wyróżnionej ofercie wynosiła dotąd 40% od kwoty 10 zł, czyli 4 zł. Łączna prowizja w tym przypadku to 14 zł.
  • Po zmianie: przedmiot kosztuje 100 zł, prowizja od sprzedaży wynosi 10% (10 zł). Dodatkowa prowizja w tej wyróżnionej ofercie wynosi teraz 50% od kwoty 10 zł, czyli 5 zł. Łączna prowizja w tym przypadku to 15 zł.

Co jeszcze? Zmian doczekała się Stefa okazji, gdzie pojawi się nowe oznaczenie: Outlet, będzie można z niego skorzystać przy obniżeniu ceny przedmiotu o 30% w stosunku do obowiązującej ceny.

Również w regulaminie Super Sprzedawcy będą zmiany, od 1 kwietnia w kategoriach Żywność dla dzieci - Mleka modyfikowane - Początkowe oraz Kryptowaluty nie będzie mozna ofert promować Monetami.

Ostatnia z nowości to program Logotyp, w którym zniesiono warunek udziału w nim w postaci jakości obsługi klientów z ostatnich 30 dni na poziomie co najmniej 98% poleceń.

Aktualizacja

Po publikacji wpisu dostaliśmy komunikat w tej sprawie od Allegro, publikujemy go w całości. Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro:

Zmiany w cenniku wprowadzamy po bardzo dokładnej analizie, dotyczą one zarówno podwyżek jak i obniżek, bo i takie mają miejsce. Warto przypomnieć, że nie ma opłat za wystawienie ofert w niemal wszystkich kategoriach. Oznacza, że sprzedawcy nie ponoszą żadnego ryzyka i kosztów rozpoczynając sprzedaż na naszej platformie. To ryzyko i koszty związane z pozyskiwaniem ruchu, rozwojem platformy i utrzymywaniem na niej ofert do czasu aż znajdą nabywców bierzemy na siebie my. A prowizje dotyczą tylko sprzedanych ofert a ich poziom odzwierciedla specyfikę każdej nawet najmniejszej kategorii oraz szerszy kontekst rynkowy. Żeby to zrozumieć najlepiej jest porównać to do tradycyjnej galerii handlowej. Tam bowiem sprzedawca już od początku - niezależnie od tego czy uda mu się znaleźć klientów czy nie - musi pokryć koszty wynajęcia sklepu. W każdym jednak przypadku kluczowe jest dla nas, aby nasza polityka cenowa odzwierciedlała realną wartość, którą Allegro oferuje sprzedawcom korzystającym z naszej platformy. W porównaniu do innych kanałów sprzedaży czy pozyskiwania ruchu w internecie Allegro pozostaje najbardziej efektywnym, pozwalając markom, dystrybutorom i sprzedawcom skutecznie realizować ich własne cele sprzedażowe. W ubiegłym roku na Allegro rozpoczęło sprzedaż 16 tysięcy nowych firm.

Źródło: Allegro.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu