E-commerce

Klienci Allegro zaoszczędzili już ponad 100 mln zł dzięki Allegro Smart!

Grzegorz Ułan
Klienci Allegro zaoszczędzili już ponad 100 mln zł dzięki Allegro Smart!
35

Na dzisiejszej konferencji Francois Nuyts - prezes Allegro, podzielił się kilkoma ciekawymi danymi na temat platformy sprzedażowej Allegro oraz o planach i nowościach, które czekają sprzedawców i kupujących, jeszcze w tym roku

Zacznijmy od statystyk, Allegro odwiedza już 17 mln użytkowników internetu w Polsce, łączenie według danych Gemiusa z lutego 2019 jest w Polsce 28,6 mln użytkowników sieci, mówimy więc o 60% odwiedzających Allegro, którzy kupują każdego dnia łącznie 1,2 mln produktów, a z których ponad 90% to rzeczy nowe.

Kogo mamy po drugiej stronie? Porównując dane ze stycznia 2018 i lutego 2019 na Allegro pojawiło się 16 tysięcy nowych firm sprzedających produkty, co dało ich łączną liczbę 125 tysięcy firm, które sprzedaje aktualnie na Allegro. Natomiast w przypadku produktów mówimy o wzroście z poziomu 70 mln sztuk do 102 mln, to również wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Z nowych firm Allegro wymienia 28, które przekroczyły próg 1 mln zł obrotów w rok, a jedna z nich osiągnęła go tylko w 19 dni.

Francois Nuyts, prezes Allegro:

E-commerce sprawia, że życie codzienne klientów jest o wiele łatwiejsze. Oszczędza czas, pieniądze i oferuje praktycznie nieograniczony wybór. Wielu polskich klientów ma już duże doświadczenie w zakupach przez Internet i oczekują doskonałej jakości obsługi, która jest już światowym standardem. Opracowaliśmy ekosystem, który wspiera sprzedawców w spełnianiu tych oczekiwań. Wytyczyliśmy sobie jasno określony cel – chcemy zapewnić doskonałą jakość obsługi zarówno klientowi, jak i sprzedawcy. 8 na 10 klientów już nas poleca, a zaufanie do nas jest najlepszy dowodem na to, że zmierzamy we właściwym kierunku. Chcemy być także przewidywalnym i uczciwym partnerem dla 125 tys. sprzedawców, którzy prowadzą tu swoją działalność.

Oczkiem w głowie Allegro stał się program Allegro Smart!, który stał się już niezwykle popularny wśród kupujących. Dostępny jest już jest w połowie ofert, co oznacza wzrost z 29 mln do 46 mln w ciągu nieco ponad pół roku. Darmowe dostawy w ramach programu pozwoliły zaoszczędzić kupującym już 100 mln zł.

Co z planami na ten rok? Z nowości, które nas czekają w 2019 roku Allegro wymienia wyszukiwanie produktów z wykorzystaniem ich rzeczywistych zdjęć, coś jak opcja dostępna w Google Grafika, odroczona płatność, czyli rozłożenie w czasie do 30 dni płatności za już otrzymany towar czy gwarantowany czas dostawy. Zmian doczeka się również panel sprzedawców, gdzie swoje miejsce znajdą dodatkowe statystyki sprzedaży, pozwalające ocenić „jak dobrze im idzie”, porównując się ze statystykami konkurencji.

Źródło: Allegro.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu