E-commerce

Od 1 kwietnia drożeją nadania w Paczkomatach InPostu

Grzegorz Ułan
Od 1 kwietnia drożeją nadania w Paczkomatach InPostu
Reklama

Zmiana sposobu nadawania paczek w Paczkomatach InPostu to nie jedyna zmiana, jaka czeka nas od 1 kwietnia. InPost poinformował również o podniesieniu cen za takie nadania.

Od 1 kwietnia nie nadamy już paczek bezpośrednio z panelu w Paczkomacie (chyba, że nadamy je wcześniej przy pomocy Managera Paczek na stronie InPostu), konieczne będzie skorzystanie przy tym z aplikacji mobilnej InPost Mobile.

Reklama

Od tego dnia drożeją również nadania paczek w Paczkomatach przy pomocy Managera Paczek, InPost Szybkie Nadania oraz aplikacji InPost Mobile. Skąd te podwyżki? InPost tłumaczy je szeregiem inwestycji w rozwój swoich usług:

Podyktowane są one szeregiem inwestycji jakich dokonaliśmy w 2020 roku, takich jak intensywny rozwój sieci paczkomatowej czy otwarcie drugiej Sortowni Centralnej, a także zaistnieniem istotnych czynników zewnętrznych, które wygenerowały wymierny wzrost kosztów operacyjnych po naszej stronie. Czynniki te to m.in.: inflacja, rosnące ceny energii elektrycznej, wzrost płacy minimalnej czy pandemia COVID-19.

Wzrost dotyczy wszystkich gabarytów, ale różni się w zależności od wielkości nadawanych paczek.

Kategorie wielkości Pzesyłki Minimalna wysokość przesyłki w mm wraz z opakowaniem Maksymalne wymiary Przesyłki (w mm) wraz
z opakowaniem(wysokość x szerokość x długość)
Maksymalna waga Przesyłki w kg Obecna cena brutto z opłatą paliwową Cena brutto od 1 kwietnia z opłatą paliwową Różnica
Gabaryt "A" 1 80 x 380 x 640 25 11,99zł 12,99zł 1,00zł
Gabaryt "B" 81 190 x 380 x 640 25 12,99zł 13,99zł 1,00zł
Gabaryt "C" 191 410 x 380 x 640 25 14,99zł 15,49zł 0,50zł

 

A więc złotówkę podrożeją nadania paczek z gabarytem A i B, a o 50 groszy gabaryt C.

Warto tu zwrócić uwagę, że zbliżone ceny obowiązywały dotychczas przy nadawaniu paczek bezpośrednio w Paczkomacie przy użyciu ekranu - usługa wyłączona zostanie od 1 kwietnia. Gabaryt A i B kosztuje obecnie odpowiednio 12,99 zł i 13,99 zł, a gabaryt C drożej niż wprowadzana od 1 kwietnia cena za nadanie z aplikacji InPost Mobile - 15,99 zł.

To dla klientów detalicznych, podwyżka dla klientów biznesowych jest nieco niższa.

Reklama
Kategorie wielkości Przesyłki Minimalna wysokość Przesyłki (w mm) wraz z opakowaniem Maksymalne wymiary Przesyłki w mm wraz
z opakowaniem (wysokość x szerokość x długość)
Maksymalna waga Przesyłki w kg Obecna cena netto Cena netto od 1 kwietnia Dodatkowe Różnica
Gabaryt „A” 1 80 x 380 x 640 25 8,99zł 9,44zł
8% opłata paliwowa
0,45zł
Gabaryt „B” 81 190 x 380 x 640 25 10,19zł 10,70zł 0,51zł
Gabaryt „C” 191 410 x 380 x 640 25 12,99zł 13,64zł 0,65zł

 

Dla gabarytu A cena przesyłki rośnie od 1 kwietnia o 45 groszy, dla gabarytu B - o 51 groszy, a dla gabarytu C o 65 groszy.

Reklama

Źródło: InPost.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama