Motoryzacja

Peugeot 508 SW: flagowe francuskie kombi wkracza na salony

Marek Adamowicz
Peugeot 508 SW: flagowe francuskie kombi wkracza na salony
Reklama

Ledwie kilka miesięcy po premierze najnowszej generacji Peugeota 508, francuzi pokazali pierwsze zdjęcia bardziej praktycznej odmiany. Zapowiada się francuska nawałnica?

Pierwsze informacje o nowym Peugeocie 508 pojawiły się jeszcze na kilkanaście dni przed Salonem Samochodowym w Genewie. Na początku marca w Szwajcarii pokazano szerokiej publiczności drugą generację flagowego modelu. Po kolejnych trzech miesiącach pokazano pierwsze oficjalne zdjęcia drugiej wersji nadwoziowej. Oto najnowszy Peugeot 508 SW, który ma ogromne szanse na wywołanie sporego zamieszania w segmencie klasy średniej.

Reklama

Nowy Peugeot 508 SW: niebanalny i przestronny

Francuskie kombi mocno stylistycznie nawiązuje do pokazanej wcześniej limuzyny. Podobnie jak w tamtym przypadku mamy tutaj do czynienia z samochodem, które zadecydowanie rzuca się w oczy. Uroku dodają m.in. bezbramkowe drzwi, które również znalazły się w wersji kombi. Przedni pas aż kipi werwą i charakterem, a całe nadwozie zdecydowanie będzie się podobać. Jak na auto typu kombi, nowy Peugeot 508 SW jest niskim samochodem – jego wzrost wynosi zaledwie 1,42 m. Linia dachu poprowadzona jest płasko,  a tylna szyba zdecydowanie opada ku tyłowi. Dzięki zastosowaniu platformy modułowej EMP2 nowego Peugeota 508 SW udało się odchudzić o 70 kg. Bagażnik z kolei oferuje 530 litrów pojemności, które łatwo powiększyć do 1780 litrów.


Wnętrze nowego Peugeota 508 SW jest bardzo podobne do tego montowanego w SUV-ach Peugeota. Przed oczami kierowcy znajdziemy seryjny Peugeot i-Cocpit czyli ekran zastępujący tradycyjne zegary. Za odpowiednie nagłośnienie dba system Audio Focal z 10 głośnikami. Nawigację satelitarną do Peugeota 508 SW dostarczyła firma TomTom.

Nowy Peugeot 508 SW: bezpieczny i ekologiczny

Współczesne samochody wyposażane są w coraz większą ilość systemów bezpieczeństwa wspomagających i chroniących kierowcą czy pasażerów. Na pokładzie francuskiego kombi znajdziemy m.in. kamerę podczerwoną wchodzącą w skład systemu Night Vision, światła przednie FullLED z automatycznymi światłami drogowymi, układ automatycznego parkowania Full Park Assist, czy aktywny tempomat z aktywnym utrzymywaniem pojazdu w pasie ruchu.


Pod maską nowego Peugeota 508 SW pracować może jedna z kilku jednostek napędowych. Z silników benzynowych do wyboru będzie 1.6 PureTech 180 KM lub 1.6 PureTech 225 KM – w obydwu wariantach moc przenoszona ma być przy pomocy 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Dużo szerszy wybór jest w katalogu jednostek wysokoprężnych. Tutaj są trzy pozycje do wyboru: 1.5 BlueHDI 150 KM, 2.0 BlueHDI 160 KM i 2.0 BlueHDI 180 KM. W tym przypadku do współpracy zatrudnione zostaną 6-stopniowe skrzynie manualne, lub 8-biegowe automaty EAT8. W przyszłości pojawi się również wariant hybrydowy, który oferować ma nawet 300 KM mocy i napęd 4x4.


Reklama

Oficjalna premiera nowego Peugeota 508 SW odbędzie się dopiero w październiku bieżącego roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Do sprzedaży auto trafi na przełomie 2018 i 2019 roku. Wtedy też powinniśmy poznać dokładne cenniki francuskiego kombi. Podobnie jak w przypadku limuzyny możemy spodziewać się, że krótko po uruchomieniu sprzedaży na rynek trafi pierwsza partia samochodów w bardzo bogato wyposażonej wersji First Edition.

Nienaganna, a wręcz awangardowa stylistyka oraz bogate wyposażenie może spowodować, że Peugeot 508 SW mocno napsuje krwi rywalom i zdobędzie mocną pozycję na trudnym rynku samochodów klasy średniej.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama