Jeszcze nie tak dawno dowiedzieliśmy się, że Digg został sprzedany za kilkanaście milionów dolarów a już teraz możemy oglądać kompletnie nowy zbudowan...
Jeszcze nie tak dawno dowiedzieliśmy się, że Digg został sprzedany za kilkanaście milionów dolarów a już teraz możemy oglądać kompletnie nowy zbudowany od podstaw serwis. Zespół Betaworks jak widać szybko zabrał się do pracy aby uratować to co jeszcze z Digga i społeczności został. Nowa wersja jest jednak dla mnie (i nie tylko czytając komentarze) dość szokująca. Nowi twórcy Digga mocno odeszli od pierwotnego wyglądu serwisu na rzecz pinterestowego layoutu za którym osobiście nie przepadam i według mnie nie do wszystkiego się nadaje.
Digg zrobił też rzecz, którą po raz kolejny rozzłościł czytelników (ładny nowy start) w nowej wersji bowiem jedyną możliwą opcją logowania i rejestracji jest Facebook. Twórcy twierdzą, że jest to sytuacja przejściowa, natomiast wielu komentatorów już dobitnie pokazało im co myśli o tym pomyśle.
W nowym Diggu nie znajdziemy też komentarzy, podziałów na kategorię, wyszukiwarki. Wszystko to można tłumaczyć ekstremalnie szybkim developmentem po to aby pokazać zmiany. Jednak brak komentarzy jest dość szokujący, tak samo wielu użytkowników zadaje pytania o ich wcześniejsze wpisy i dane (profil itp.)
Wygląda jednak na to, że Digg robi nowe otwarcie na przekór wszystkiemu co do tej pory zostało zrobione, wymyślone oraz do czego przyzwyczaili się użytkownicy. Stara ekipa dostała za takie podejście nauczkę w postaci masowego odejścia użytkowników od serwisu (właściwie można powiedzieć, że zmiany wykończyły oryginalny Digg). Czy nowej się uda i czy ta kompletna zmiana podejścia do layoutu będzie czymś zbawiennym? Osobiście jestem bardzo sceptyczny, nie wszystkie rodzaje serwisów internetowych muszą podążać za trendami, nie wszystko musi wyglądać jak pinterest i nie wszystko trzeba na siłę zmieniać. Pokazują to chociażby takie serwisy jak konkurencyjny Reddit.
Digg wypuścił też razem z premierą nowej wersji, swoją aplikacje mobilną na iOS. Mocno rozczarowuje, wygląda dokładnie tak samo jak mobilna wersja strony digg.com. Właściwie bez podziału na kategorię nie ma tam co czytać ani też jak wejść w interakcje z społecznością.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu