Są takie systemy i platformy z których po prostu korzystamy. To narzędzia, usługi, które realizują konkretny cel, robią to dobrze i w zasadzie nic więcej od nich nie chcemy. Do grona takich produktów bez wątpienia należy LinkedIn. Jednak nastał ten dzień w którym portal należący obecnie do Microsoftu przejdzie spory redesign. Oto co nas czeka.
LinkedIn nigdy nie kojarzył się z niczym fajnym czy rozrywkowym, to po prostu miejsce, gdzie masa osób wpisuje sobie CEO jako stanowisko, a co druga osoba to rekruter, który/która chce nam wręczyć kolejną super ofertę pracy. Wygląd - przynajmniej dla mnie - odgrywa tam drugorzędną rolę. Ma być czytelnie, mam wiedzieć gdzie co jest, a fakt, że nie ma tam co chwila jakiejś rewolucji odbieram raczej jako plus, a nie minus.
Przyszedł czas na zmiany
Jednak nic nie trwa wiecznie, po 5 latach Microsoft zdecydował się na wprowadzenie szeregu zmian, a tak naprawdę na sporą transformację interfejsu z jakim przychodzi nam pracować. Ma być lżej, czytelniej i bardziej na czasie. Wspomniany redesign dotyczy zarówno wersji przeglądarkowej, jak i aplikacji mobilnej. Udostępnione materiały i zapowiedzi wyglądają naprawdę obiecująco, więc nie mogę się doczekać kiedy będzie to w końcu działać.
Jak widzicie o rewolucji raczej nie mówimy, jest to spokojna i przemyślana ewolucja mająca na celu dostosowanie portalu do obecnie panujących standardów. Mam nadzieję, że wprowadzą kilka usprawnień w samym działaniu serwisu. Obsługa grup czy dotarcie do informacji o aktywnościach danej osoby wydają się nadmiernie skomplikowane. No dobra, ale co nas czeka?
Zmiany w LinkedIn
Kolorystyka
Dodaliśmy ciepłą paletę kolorów opartą o podstawowe barwy płótna oraz niebieskimi i zielonymi akcentami, które będą sygnalizować akcje i wybory. Dodaliśmy również bardziej zaokrąglone kształty oraz przyciski, aby wrażenia były przyjemniejsze i delikatniejsze.
Intuicyjność
Nowy wygląd jest zoptymalizowany pod względem przestrzeni, rozmiaru i struktury typograficznej. Posiada również mniej tradycyjnego "niebieskiego LinkedIn", dzięki czemu mniej skupia się na nas, a bardziej na Tobie. To pomogło nam w wykorzystaniu niebieskich akcentów do jeszcze lepszego zaznaczenia miejsc wymagających podjęcia konkretnej akcji, dzięki czemu łatwiej jest poruszać się po aplikacji i z niej korzystać.
Prostota
Uprościliśmy wygląd i styl, dodając więcej przestrzeni oraz redukując linie podziału i zbędne dekoracyjne ikony
Kompleksowe podejście
Nowy design został zaprojektowany tak, aby spełnić standardy dostępności dzięki zastosowaniu odpowiedniego układu, elementów, które umożliwiają skalowanie tekstu czy wykorzystaniu większego kontrastu w celu zwiększenia czytelności. Wkrótce planujemy wprowadzić również tryb ciemny. Stworzyliśmy nowe ilustracje, które przedstawiają szeroki wachlarz różnych profesji i branż wykraczających poza technologię oraz przedstawiające ludzi o różnych umiejętnościach i pochodzeniu.
Kiedy nowy design?
Oficjalnej daty nie ma. Zgodnie z komunikatem zmiany są powoli wprowadzane w kolejnych regionach na całym świecie tak więc to kwestia czasu kiedy i my będziemy się nim cieszyć.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu