Motoryzacja

Nowe modele w stajni Mercedes AMG: nadjeżdża linia 53 AMG!

Marek Adamowicz
Nowe modele w stajni Mercedes AMG: nadjeżdża linia 53 AMG!
Reklama

Wraz z początkiem 2018 roku do oferty linii Mercedes AMG, dołączają nowe modele. W katalogu znajdziemy samochody oznaczone jako 53 AMG. Wcześniej znane już były m.in. 43 AMG, 63 AMG czy 65 AMG. Jak w tym wszystkim się połapać?

Szukając luksusowych i sportowych modeli Mercedesa, wzrok klienta najczęściej pada na trzy literki: AMG. To właśnie ta linia produktów powoduje przyspieszone bicie serca. Teraz do salonów trafią trzy kolejne modele z zupełnie nowymi oznaczeniami. Poznajcie Mercedesa CLS53 AMG, Mercedesa E53 AMG Coupe i Mercedesa E53 AMG Cabriolet!

Reklama

Mercedes 53 AMG z doładowaniem elektrycznym

Nowa linia ma docelowo zastąpić dotychczasowe modele linii 43 AMG. Te ostatnie napędzane są podwójnie turbodoładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3 litrów. W zależności od modelu, generuje on od 367 KM do 401 KM. Teraz w ofercie linii AMG pojawią się trzej nowi gracze, który wprowadzą powiew i jeszcze więcej energii do swoich napędów. Mimo, że pod maską nadal pracować będzie 3-litrowe V6 z podwójnym turbodoładowaniem.


Różnica między 43 AMG, a 53 AMG tkwić będzie w niewielkim elektrycznym wspomaganiu jednostki napędowej. Profesjonalnie nazywa się to prądnico-rozrusznikiem EQ Boost. Od strony technicznej jest to połączenie rozrusznika z alternatorem, które tworzy mocny i niewielki silnik elektryczny. Umieszczony on jest między tradycyjną jednostką spalinową, a przekładnią.

Działanie tego rozwiązania najbardziej odczuwalne jest podczas ruszania. Elektryczny kompresor od razu wytwarza wysokie ciśnienie doładowania, przez co zapewnia szybszy przyrost maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu zlikwidowana zostanie tzw. „turbodziura" – zanim zareaguje tradycyjna turbosprężarka. Silnik jest żwawszy i lepiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu, już od najniższych obrotów.


Mercedes 53 AMG oferuje 435 KM i 520 Nm momentu obrotowego. Zainstalowanie EQ Boost pozwoliło na wskrzeszenie dodatkowych 21 KM i 250 Nm! Moc na wszystkie kola przekazywana jest poprzez 9-biegową skrzynię AMG Speedshift TCT, z funkcją podwójnego wysprzęglania i wielokrotnej redukcji biegów. Sprint do 100 km/h? 4.5 sekundy. Prędkość maksymalna? 270 km/h (z pakietem kierowcy AMG).

Mercedes 53 AMG: nie tylko zmodyfikowany napęd

Obok zastosowania nowych rozwiązań w zakresie jednostki napędowej linii 53 AMG, konstruktorzy ze Stuttgartu, nie zapomnieli również o modyfikacjach innych podzespołów. Mowa przede wszystkim o nowej wersji układu przeniesienia napędu 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Na pokładzie Mercedesa 53 AMG znajdziemy też nowe zawieszenie – wielokomorowe i pneumatyczne AMG Ride Control+ zapewni jeszcze lepsze tłumienie oraz wyposażono je w funkcję samopoziomowania. Zgłębiając stronę techniczną dowiemy się, że nowe są również specjalne zwrotnice i przeguby nośne, a całość zoptymalizowano pod kątem sztywności. Wszystko dla większej dynamiki jazdy.

Reklama

Układ kierownicy Mercedesa 53 AMG jest progresywny i zmienia przełożenie w zależności od prędkości. Zmieniono również układ hamulcowy, którego elementy od tej pory będą wykonane z kompozytów.


Reklama

Linia modeli 53 AMG będzie się początkowo opierać na trzech modelach: nowym Mercedesie CLS53 AMG, Mercedesie E53 AMG Coupe i Mercedesie E53 AMG Cabriolet. Na pierwszy ogień pójdzie nowa sportowa limuzyna, a niedługo później zadebiutują pozostałe auta. Na ten moment cena jeszcze nie jest znana – debiut nastąpi w pierwszej połowie 2018 roku.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama