Tuż przed rozpoczęciem legendarnego wyścigu długodystansowego LeMans 24h, motoryzacyjny świat zobaczył wielki powrót. Pokazano nowe wcielenie BMW Serii 8!
Tradycja, sport, legendarne prowadzenie. To tylko niektóre słowa, które mogą opisać BMW Serii 8. Starsi czytelnicy z pewnością pamiętają charakterystyczne auto zaprojektowane przez Klausa Kapitza i pokazane podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 1989 roku. Przez 10 lat z salonów na całym świecie wyjechało kilkaset tysięcy egzemplarzy, a zakończenie produkcji było wielkim zawodem dla miłośników marki. BMW postanowiło wskrzesić legendę.
Nowe BMW Serii 8: piękny i szlachetny
Nowe BMW Serii 8 jest niezwykle pięknym samochodem. Swoim wyglądem zdecydowanie nawiązuje do klasycznej „ósemki”, chociaż próżno w nowym aucie szukać m.in. wysuwanych przednich lamp. Te ostatnie idealnie komponują się z przednim pasem i charakterystycznymi nerkami BMW. Masywne zderzaki dodatkowo podkreślają sportowy charakter Serii 8. Nisko poprowadzona linia dachu oraz potężne aluminiowe felgi są pięknym uzupełnieniem całej sylwetki. W tylnym pasie nie każdemu spodobają się wąskie światła, lecz wszystko wskazuje na to, że będzie to nowy trend stylistyczny w Monachium.
Wnętrze nowego BMW Serii 8 jest równie spektakularne jak samo nadwozie. Przed oczami kierowcy znajdziemy najnowszą generację wirtualnych zegarów z ekranem o przekątnej 10,3 cala oraz kształtem trapezu. Na środku deski rozdzielczej znajdziemy drugą nowość w postaci najnowszej generacji systemu multimedialnego BMW, do obsługi mamy ekran o przekątnej 12,3 cala. Redaktor Antywebu mógł poznać działanie tych urządzeń już kilka tygodni temu. Wykończenie całej kabiny stoi na najwyższym poziomie, a materiały jakie tam znajdziemy to skóra, aluminium, włókno węglowe, stal, a nawet szkło (na przełącznikach czy dźwigni zmiany biegów).
Nowe BMW Serii 8: mocne i szybkie
Do sprzedaży trafią dwie wersje silnikowe oznaczone jako M850i xDrive oraz 840d xDrive. Dużo więcej do powiedzenia ma ta pierwsza odmiana. Pod maską pracować ma nowa generacja silnika V8, który generuje 530 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Te wartości pozwalają katapultować auto do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Moc przekazywana jest na wszystkie koła poprzez 8-biegową skrzynię Steptronic, która jest idealnym rozwiązaniem do tego auta. Diesel może pochwalić się stadem 320 KM i 680 Nm momentu co pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,9 sekundy.
Dużo dzieje się w zawieszeniu i układzie przeniesienia napędu. W tym wypadku mowa m.in. aktywnej blokadzie mechanizmu różnicowego tylnej osi, adaptacyjny układ jezdny M Professional z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych oraz zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Dodatkowo nowe BMW Serii 8 wyposażone zostało w nowe tryby jazdy Sport i Sport+. Odpowiadają one za sterowanie elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, układem dynamicznej kontrolo stabilności DSC i napędu na cztery koła xDrive.
Nowe BMW Serii 8 trafi do sprzedaży jesienią, lecz początkowo oferowane ma być wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Na europejskim kontynencie pojawi się pod koniec roku, lecz już wiadomo, że obecnie zaprezentowana gama silnikowa zostanie z czasem rozszerzona – z czasem na szczycie pojawi się najmocniejsza odmiana M8.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu