Bezpieczeństwo w sieci

Volvo ratuje życie: kierowca bez obrażeń po uderzeniu w rozpędzoną ciężarówkę

Marek Adamowicz
Volvo ratuje życie: kierowca bez obrażeń po uderzeniu w rozpędzoną ciężarówkę
Reklama

Kierowca Volvo XC70 cudem uniknął obrażeń w niebezpiecznym zderzeniu z samochodem ciężarowym. Wszystko za sprawą bezpiecznego samochodu którym się poruszał.

O tym, że szwedzko-chińskie Volvo kładzie ogromny nacisk na kwestie bezpieczeństwa w swoich samochodach. W 1967 roku standardowym wyposażeniem ich aut stały się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa – zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Projektując współczesne samochody również na pierwszym miejscu znajduje się bezpieczeństwo podróżujących. Dobitnie przekonał się o tym jeden z kierowców Volvo XC70.

Reklama

Do zdarzenia prezentowanego na filmie doszło w południowo-wschodniej Norwegii, w pobliżu granicy ze Szwecją. Z nieznanego powodu kierowca szwedzkiego kombi zaczął zjeżdżać na przeciwległy pas – wprost pod koła ciężarowej Scanii. W wyniku zderzenia doszło do całkowitego zniszczenia przedniego pasa auta osobowego oraz do sporych uszkodzeń w ciężarówce. Co najważniejsze zupełnie nienaruszony został słupek A, który jest idealnym przykładem prezentującym, że kabina pasażerska nie została naruszona.

https://streamable.com/vfpsv

Kierujący samochodem Volvo nie potrafił wyjaśnić dlaczego doszło do zderzenia z ciężarową Scanią. Świadkowie wypadku pomogli mu opuścić pojazd, a służby ratunkowe, które przybyły na miejsce zdarzenia zabrały go do szpitala. Tam na miejscu okazało się, że poza kilkoma zadrapaniami (m.in od wybuchu poduszek powietrznych oraz rozbitego szkła) nie ma on żadnych obrażeń.

Poniższy przykład jest idealnym przykładem na politykę bezpieczeństwa stosowaną przez Volvo. W testach zderzeniowych EuroNCAP szwedzko-chińskie auta „przyzwyczaiły” nas do zdobywania maksymalnej liczby ocen. Również inne instytuty badające bezpieczeństwo we współczesnych autach dawały wysokie oceny produktom Volvo. Amerykański odpowiednik EuroNCAP (IIHS – Insurance Instittute of Highway Safety) przeprowadza badania polegające na symulacji uderzenia jeszcze mniejszą powierzchnią przodu niż te przeprowadzane przez EuroNCAP. Poniżej prezentujemy jak zachowuje się nowe Volvo S90 podczas tzw. testu Small Overlap.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama