Facebook ostatnimi czasy coraz śmielej eksperymentuje z reklamami w swoim serwisie. Widać ewidentnie, że portal wkroczył w nową fazę agresywnego zarab...
Facebook ostatnimi czasy coraz śmielej eksperymentuje z reklamami w swoim serwisie. Widać ewidentnie, że portal wkroczył w nową fazę agresywnego zarabiania na reklamodawcach. Teraz Ci ostatni otrzymają nowe narzędzie, które pozwoli im jeszcze lepiej celować ze swoimi treściami marketingowymi.
Prawdopodobnie wiecie, że Facebook posiada niezwykle precyzyjne narzędzie do serwerownia reklam. Każda akcja użytkownika w portalu Marka Zuckerberga, jest skrupulatnie odnotowywana, tak aby w przyszłości posłużyć do targetownia reklam. Kliknąłeś w link o nowinkach technologicznych? Polubiłeś artykuł na fanpage'u Antyweba? Wyrzuciłeś informacje o Google Glass? Możesz mieć pewność, że niedługo na twojej tablicy pojawią się reklamy związane z technologią. Podobnie jest z innymi zainteresowaniami, którym rozdajemy lajki lub się nimi dzielimy. Facebook skrupulatnie gromadzi informacje o Tobie i twoich upodobaniach, żeby serwować Ci reklamy, które potencjalnie mają największą szansę zainteresowania. Zresztą jak działają reklamy na fejsie najlepiej niech wytłumaczy ktoś bezpośrednio związany z firmą.
Do tej pory Facebook wyświetlał reklamy na postawie informacji, które pozostawiłeś na ich portalu społecznościowym, pomijając twoją aktywności w sieci poza nim. Teraz jednak ma to ulec zmianie. Niedługo będziemy mogli zobaczyć materiały marketingowe na podstawie całej naszej aktywności w sieci. Na początku zmiany wejdą w Stanach, jednak nie należy mieć wątpliwości, że docelowo adresowana będzie do wszystkich użytkowników Face'a. Oznacza to, że bazując na plikach cookies, Facebook będzie wyświetlał reklamy, które jeszcze celniej będą trafiały w nasze internetowe upodobania. Ukrycie się przed remarketingiem na Facebooku już nie będzie takie proste. Nowe reklamy oprócz danych pochodzących z historii przeglądarki, wykorzystywać będą informacje pochodzące z używanych przez nas aplikacji.
Dla tych którzy już zdążyli się oburzyć na coraz szersze działania reklamowe FB, być może zrobili to zbyt wcześnie. Facebook coraz bardziej serio traktuje dwóch użytkowników i daje im możliwość konfiguracji poszczególnych opcji. Dzięki takiej polityce użytkownik dostanie możliwość ukrycia reklamy, gdy ta nie przypadnie mu do gustu. Co prawda liczyłem na możliwość całkowitego wyłączenia reklam bazujących na plikach cookies. Z poziomu portalu społecznościowego jednak nie będzie takiej możliwości. Nic jednak straconego. Facebook przystąpił do inicjatywy Digital Advertising Alliance, która daje możliwość wyłączenia reklam serwowanych na podstawie aktywności w sieci. Wystarczy tylko udać się na tę stronę i spośród spisu firmy wybrać serwis Marka Zuckerberga.
Choć są sposoby na wyłączenie wspomnianego sposobu serwowania reklam, nie zmienia to jednak faktu, że FB przechodzi do coraz agresywniejszej polityki reklamowej. Mam wyrażenie, że ostatnimi czasy jest to najprężniej rozwijający się dział w całej firmie Marka Zuckerberga i nic wskazuje, aby miało się to zmienić.
Źródła: Facebook Newsroom, The Next Web, The Verge
Grfika: [1]
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu