Największy portal aukcyjny i jednocześnie jedna z najbardziej znanych marek w polskim internecie przeszła graficzne przeobrażenia. Komentatorzy i graficy pastwili się nad wyglądem nowej strony od momentu kiedy Allegro pokazało pierwsze zwiastuny, teraz zapewne wszyscy zaczną komentować nowy wygląd i pewnie za chwilę dojedzie do buntu czy też protestu użytkowników (patrząc po ilości negatywnych komentarz […]

Największy portal aukcyjny i jednocześnie jedna z najbardziej znanych marek w polskim internecie przeszła graficzne przeobrażenia. Komentatorzy i graficy pastwili się nad wyglądem nowej strony od momentu kiedy Allegro pokazało pierwsze zwiastuny, teraz zapewne wszyscy zaczną komentować nowy wygląd i pewnie za chwilę dojedzie do buntu czy też protestu użytkowników (patrząc po ilości negatywnych komentarz można powiedzieć, że to już mam miejsce).

Jak wyszło ? Według mnie nie najgorzej, co prawda są elementy które mi się nie do końca podobają ale są również takie które moim zdaniem dobrze zrobią temu serwisowi. Mówię tutaj przede wszystkim o większej czytelności strony głównej oraz moim zdaniem lepszej prezentacji listy z aukcjami. Nawet nowe logo mi się podoba.

Nie bardzo natomiast rozumiem dlaczego tak dużą uwagę przywiązuję się w nowym layoucie do sekcji „polecamy” która swoją wielkością zepchnęła „promowane przedmioty” daleko w na dół. Zakładam jednak, że miejsce to może zmieniać swoje przeznaczenie w zależności od potrzeb.

W całej zmianie Allegro od tego co się zmieniło bardziej interesujące jest podejście użytkowników, którzy krytykują wszystko jak leci w większości przypadków nie podając żadnych konkretnych powodów (mówię tutaj o krytyce związanej z nowym wyglądem a nie zmianach jakie zaszły w panelu administracyjnym). Oczywiście reakcje takie są jak najbardziej naturalne, ciekawe jest natomiast że również młodzi ludzie tak bardzo przyzwyczajają się do starego i tak ciężko jest im zaakceptować zmiany. Podobne zachowania mogliśmy obserwować ostatnio podczas transformacji jakie zachodziły na Grono.net czy Facebook.

Mam jednak nadzieję, że Allegro w przeciwieństwie do Facebook nie zacznie otwartej dyskusji z użytkownikami pytając się ich co powinni poprawić. Opinie ludzi są oczywiście bardzo ważne i zawsze powinny być brane pod uwagę, natomiast priorytety i kierunki musi wytyczać twórca serwisu a nie jego społeczność.

Ciekawi mnie bardzo dlaczego Allegro zdecydowało się na zmiany ? Praktycznie serwis w taki kształcie jak był do tej pory mógłby spokojnie egzystować jeszcze długie lata. Jest wiele przykładów pozujących, że bez radykalnych zmian wyglądu serwisu można w internecie bardzo dobrze funkcjonować (02, fotka, craigslist).

W każdym razie przemiany Allegro nie uważam za zmianę na grosze. Skoro ktoś zdecydował się na dość odważny krok to teraz konsekwentnie będzie musiał naprawiać to co zostało zepsute i pilnie obserwować jaki będą one miały wpływ na efektywność portalu i transakcji. Bunt użytkowników potraw jeszcze pewnie z kilka tygodni po czym wszyscy zajmą się aukcjami i zapomną jak wyglądał kiedyś ten serwis i dlaczego tak naprawdę nowa wersja im się nie podobała.