Gry

Nie logujesz się na konto, stracisz dostęp do gier. Co zrobić, by tego uniknąć?

Błażej Wojciechowski
Nie logujesz się na konto, stracisz dostęp do gier. Co zrobić, by tego uniknąć?
Reklama

Zakup gier cyfrowych to w większości przypadków zakup licencji i niewykluczone, że przyszłości stracimy do nich dostęp. Tak się może stać, gdy nie korzystamy aktywnie z niektórych konto.

W miniony weekend w sieci zawrzało: Ubisoft kasuje konta, choć mam na nim gry! O poczynaniach dewelopera, wydawcy i właściciela sklepu z grami cyfrowymi Ubisoft Store informował jeden z użytkowników Twittera (obecnie X) - AntiDRM opisujący sprawę kasowania kont Ubisoft, które było następstwem braku aktywności. Jak się okazuje, firma może, w niektórych przypadkach, zdecydować o zamknięciu konta, z którego nikt nie korzysta - także w przypadku, gdy są na nim zakupione gry lub było wykorzystywane do logowania się w grach zakupionych w innych sklepach i na różnych platformach.

Reklama

Polecamy na Geekweek: Wykryto wilgoć w porcie USB. Jak teraz naładować telefon?

Ubisoft kasuje konta? Brak aktywności nie popłaca

Źródło: Depositphotos

Warto jednak dodać, że to nie pierwszy raz, gdy słyszymy o widmie zamykanych kont użytkowników przez Ubisoft, które mają być następstwem działań wynikających z RODO. Podobna sytuacja miała miejsce w 2021 r. gdy serwis PCWorld opisywał historię pewnego gracza z Norwegii, który po dłużej nieobecności chciał powrócić do świata gamingu i wrócić do tytułów Ubisoft - jak się okazało, bezskutecznie. Konto na platformie zniknęło, a wraz z nim gry, które miały być przez niego zakupione. W sprawie zabrał głos sam zainteresowany - deweloper i wydawca. Przedstawiciele Ubisoftu zaprzeczali mówiąc, że do takiej sytuacji nie może dojść - by konto zostało skasowane, musi spełniać pewne warunki, a np. posiadanie zakupionej gry na koncie sprawia, że konto takie automatycznie nie może zostać skasowane. Z drugiej jednak strony okazuje się, że firma może kasować konta według własnego uznania:

Nasz Regulamin korzystania z usług Ubisoft przewiduje, że w rzadkich przypadkach możemy zamknąć nieaktywne konto, gdy wymagają tego lokalne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Stanie się tak tylko wtedy, gdy będziemy mieli mocne powody, by wierzyć, że dane konto w dalszym ciągu pozostanie nieużywane. Konto pozostające przez długi czas nieaktywne możemy także zamknąć w ramach procesu konserwacji bazy danych. O rozpoczęciu procesu zamykania nieaktywnego konta jego użytkownik zostanie poinformowany e-mailem. Jeśli twoje konto zostało oznaczone jako nieaktywne, a nadal pragniesz go używać, możesz anulować zamknięcie swojego konta Ubisoft.

Co więc zrobić? Zastosować się do komunikatów i od czasu do czasu logować się do swoich kont. Warto też zwracać uwagę na powiadomienia wysyłane drogą elektroniczną - jeśli zauważycie informację o tym, że wasze konto może zostać usunięte - nie traktuje tego od razu jako scamu i próby wyciągnięcia od was pieniędzy.

Stock image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama