14

Nasza Klasa podsumowała początek tego roku. Mobile i gry na topie

O serwisie Nasza Klasa wiele ostatnio w mediach się nie mówi. Choć wieszczono mu powolny koniec w obliczu konkurencji ze strony Facebooka, Nasza Klasa ma się dobrze i wcale nie zamierza zwalniać tempa, rozwijając swoje usługi i wchodząc w nowe partnerstwa. Jak wygląda ten najpopularniejszy polski serwis społecznościowy po pierwszych trzech miesiącach 2012 roku? Całkiem […]

O serwisie Nasza Klasa wiele ostatnio w mediach się nie mówi. Choć wieszczono mu powolny koniec w obliczu konkurencji ze strony Facebooka, Nasza Klasa ma się dobrze i wcale nie zamierza zwalniać tempa, rozwijając swoje usługi i wchodząc w nowe partnerstwa. Jak wygląda ten najpopularniejszy polski serwis społecznościowy po pierwszych trzech miesiącach 2012 roku?

Całkiem nieźle. Przynajmniej, jeżeli chodzi o liczbę użytkowników, bo głównie tymi danymi pochwaliła się Nasza Klasa. Według serwisu aż 68% użytkowników, którzy mają aktywne konta, loguje się w serwisie przynajmniej raz w tygodniu. W tym rankingu Naszą Klasę wyprzedza tylko Google (80%). A warto przypomnieć, że NK ma około 12 milionów użytkowników.

Jednak dużo ciekawiej prezentują się informacje dotyczące mobile i gier. Miesięcznie z wersji NK na urządzenia korzysta 1,3 miliona użytkowników, zaś strona lajt Naszej Klasy generuje miesięcznie około 168 milionów odsłon. To są naprawdę dobre wyniki, pokazujące, że użytkownicy tego serwisu chętnie korzystają z mobilnych urządzeń do jego obsługi. Jest to spory potencjał. Warto także dodać, że gry społecznościowe by Nasza Klasa też wciąż są popularne. Mają one około 3,5 miliona użytkowników, generujących dziennie 7 milionów uruchomień i wykonujących kilkanaście tysięcy transakcji.

Jak widać Nasza Klasa wciąż się rozwija i koncentruje wokół swoich usług miliony użytkowników. Mimo ogromniej popularności Facebooka i jego niemal pełnej dominacji, jeżeli chodzi o przekaż telewizyjny (kiedy ostatnio widzieliście jakąś reklamę produktu z NK w tle?), polski serwis trzyma się naprawdę dobrze. Warto dodać do tego, że Nasza Klasa zaczyna się coraz bardziej rozwijać w stronę reklam – uruchamiając chociażby EasyAd. Wygląda na to, że z taką bazą użytkowników i ich aktywnością Nasza Klasa może spać spokojnie. Przynajmniej na razie.