Bardzo miło mi jest poinformować, że nasz (czyli Antyweba, NoNoobs i PBI) wspólny projekt badawczy dobiegł końca i opublikowaliśmy chyba pierwszy tak ...
Bardzo miło mi jest poinformować, że nasz (czyli Antyweba, NoNoobs i PBI) wspólny projekt badawczy dobiegł końca i opublikowaliśmy chyba pierwszy tak obszerny raport dotyczący mobile w Polsce. Badaliśmy w nim popularność smartphonów w Polsce, jak wygląda korzystanie z nich na tle klasycznych telefonów, czym różnią się użytkownicy smartphonów od użytkowników "normalnych" telefonów, czy mamy w Polsce boom na aplikacje mobilne itp.
Raport w całości jest do pobrania przez stronę konferencji Generation Mobile 2012, aby natomiast zachęcić was do przeczytania poniżej zamieszczam kilka ciekawych informacji jakie w nim znajdziecie (choć to tylko mała część całości):
- Ze smartfonów korzysta już 1/3 internautów.
- 47 proc. badanych deklaruje, że posiada urządzenie krócej niż rok 39, proc. nie dłużej niż dwa lata
- Użytkownikom smartfonów trudniej się rozstać z tymi urządzeniami niż użytkownikom telefonów być może dlatego, że smartfony wykorzystywane są do większej czby czynności niż telefony.
- Użytkownicy smartfonów niechętnie płacą. Mimo, iż zdecydowana większość korzysta z apkacji jedynie 29 proc. deklaruje korzystanie z apkacji płatnych.
- Za wirtualne przedmioty w grach płaci jedynie 10 proc. graczy.
- Cena to nadal decydujące kryterium przy wyborze nowego urządzenia, a co za tym idzie kluczowa motywacją do wymiany aparatu jest dobra oferta od operatora.
I kilka wykresów dla zachęty - w sumie w raporcie jest ich kilkadziesiąt :
A jak wygląda sprawa z Tabletami:
Z jakich aplikacji najczęściej korzystają Polscy użytkownicy:
Co decyduje o wyborze smartphona :
Raport składa się z omówienia badania (kilkadziesiąt wykresów) oraz świetnych komentarzy/felietonów eksperckich. Wśród autorów tekstów uzupełniających raport znajdziecie takie nazwiska jak Michał Brański (o2.pl), Bartek Gola (speedup.pl), Wojciech Ozimek (one2tribe), Robert Wielego (wp.pl), Maciej Ziarek (Kaspersky Lab), Miłosz Brakoniecki (BZWBK), Kamil Brzeziński (Allegro), Bartłomiej Lozia (Jojo mobile). Każdą z tych osób poprosiliśmy o komentarze dotyczący jednej wybranej rzeczy związanej z rynkiem mobilnym. Świetny i unikatowy materiał.
Ps. Pobranie raportu ze strony GenerationMobile.pl jest możliwe tylko po wcześniejszym utworzeniu konta w naszym systemie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu