2

Narzekają i płacą? 2 miliony reklamodawców na Facebooku. Dostali nawet aplikację

Półtora roku temu było ich ponad 1 milion, pół roku temu 1,5 miliona, a dziś ponad 2 miliony – tak prezentuje się ogólna historia wzrostu aktywnych reklamodawców na Facebooku. W dniu ogłoszenia przekroczenia tej liczby udostępnione zostało wideo-podziękowanie od Sheryl Sandberg i Marka Zuckerberga oraz dedykowana reklamodawcom aplikacja. Tak naprawdę, są oni jednak jak na […]

Półtora roku temu było ich ponad 1 milion, pół roku temu 1,5 miliona, a dziś ponad 2 miliony – tak prezentuje się ogólna historia wzrostu aktywnych reklamodawców na Facebooku. W dniu ogłoszenia przekroczenia tej liczby udostępnione zostało wideo-podziękowanie od Sheryl Sandberg i Marka Zuckerberga oraz dedykowana reklamodawcom aplikacja.

Tak naprawdę, są oni jednak jak na razie kroplą w morzu wszystkich biznesów obecnych na Facebooku. W sumie, fanpage’y małych i średnich firm znajdziemy na Facebooku około 30 milionów. Pod uwagę nie są jednak brani najwyraźniej giganci korporacyjni, pośród których najprawdopodobniej znaleźlibyśmy największą liczbę chętnych do inwestycji w reklamy na najpopularniejszym serwisie społecznościowym.

Clipboard01

Żadną tajemnicą nie jest, że dotarcie do osób, które nawet zadeklarowały zainteresowanie konkretną stroną, jest niesamowicie trudne. „Zasięg” publikowanych postów ma się w większości nijak do liczby tak zwanych fanów, a ciągłe zmiany wprowadzane w algorytmach zarządzających wyświetlaniem zawartości News Feeda użytkowników, tylko to utrudniają. W ostatnim czasie notowany jest wzrost popularności klipów wideo, ale wiadomo jak długo utrzyma się ten trend?

Wracając do tematu aplikacji, Facebook Ads, która przed kilkoma dniami trafiła do App Store, warto zaznaczyć, że z mobilnej wersji strony do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku korzysta 800 tysięcy użytkowników. Jaka część z nich zamieni ją na aplikację mobilną? Na pewno nie wszyscy, a na mniejszy wynik z pewnością wpłynie brak wersji dla Androida.

Clipboard

Sama funkcjonalność aplikacji nie jest zaskoczeniem – możliwe jest nadzorowanie skuteczności kampanii i obserwowanie aktywności użytkowników. Z jej poziomu możliwe jest oczywiście wprowadzanie zmian w samych reklamach – czy to w tekście, czy zastępując dotychczasowy obrazek nową grafiką. Funckje do zarządzania budżetem, kalendarzem i same powiadomienia push również są obecne.

Ciekawi mnie czy, jeśli prowadziliście lub aktualnie prowadzicie kampanie reklamowe na Facebooku, ich efekt spotkał się z Waszymi oczekiwaniami?

Facebook Ads w App Store.