VOD

Już 39% Polaków ma wykupioną subskrypcję w serwisach wideo. A Wy? [ankieta]

Grzegorz Ułan
Już 39% Polaków ma wykupioną subskrypcję w serwisach wideo. A Wy? [ankieta]
9

W najnowszym corocznym badaniu Blue Media “Finanse Polaków w czasach pandemii” znalazły się ciekawe wyniki odnoszące się do popularności usług subskrypcyjnych online. Zabrakło mi w nich tylko odpowiedzi jakich konkretnie, postanowiliśmy więc zapytać o to Was.

Okres pandemii istotnie zwiększył odsetek osób w Polsce, które zdecydowały się na wykupienie subskrypcji w którymś z serwisów z filmami i serialami.

Jeszcze w 2019 roku, jedynie co czwarty Polak korzystał z serwisów typu Netflix, HBO czy Player, rok później było to już 36% rodaków i co ciekawe trend ten się nie zatrzymał, a rośnie nadal. Obecnie korzysta z nich 39%.

Podobnych wzrostów nie odnotowały inne subskrypcje, jak Spotify czy Tidal, dostęp do płatnego oprogramowania, serwisów z e-bookami czy grami online. Tak więc można przypuszczać, iż to tylko zamknięte kina, brak alternatyw i kiepska oferta telewizyjna spowodowały tak znaczący wzrost popularności serwisów wideo w Polsce.

Co z subskrypcjami w świecie offline? Okazuje się, że najbardziej preferujemy jednak subskrypcje, które możemy opłacić i korzystać z nich bez wychodzenia z domu, bo z nieinternetowych usług abonamentowych nie korzysta 68% z nas.

Sylwia Frydel z Blue Media:

Preferujemy cykliczne opłaty za te usługi internetowe, które dostarczają nam szeroki wachlarz rozrywki. To stąd tak duża popularność platform streamingowych wśród opłacanych przez Polaków usług online. Z drugiej strony, wśród tradycyjnych usług cyklicznych wybieramy raczej usługi podstawowe i praktyczne, takie jak te związane z naszym zdrowiem czy odżywianiem.

Pozostałe osoby najczęściej wskazują tu usługi związane z opieką medyczną, zamawianiem posiłków z dostawą do domu i fitnessu. Z kolei najmniej popularne są pudełka z kosmetykami czy odzieżą, kino w abonamencie i pudełka z książkami.

Z kolei przy pytaniu o przyczyny korzystania z usług subskrypcyjnych, we wszystkich grupach wiekowych najczęściej wskazywano ich wygodę, dla średniej grupy wiekowej była to jeszcze łatwość korzystania, a dla młodszej i starszej mniejszy koszt od każdorazowego płacenia.

Sylwia Frydel z Blue Media:

Subskrypcje nie są już dla nas nowością, więc wybieramy je w pełni świadomi ich zalet. Oprócz standardowej wygody i łatwości dostępu usługi, oczekujemy specjalnej oferty na wyłączność dla grona stałych użytkowników. To właśnie unikalność produktów lub usług to powód, dla którego coraz częściej decydujemy się na wybór usługi subskrypcyjnej zamiast pojedynczego zakupu.

Na koniec zerknijmy jeszcze na sposoby opłacania usług subskrypcyjnych. Zauważalny jest tu wyraźny spadek przelewów z 59% w 2018 roku do 36% w tym roku, kosztem płatności kartami kredytowymi i BLIKIEM.

Z przelewów najchętniej korzystają osoby starsze, płatności BLIK wybierają osoby z młodszej grupy wiekowej i mieszkańcy wsi, a płatności kartowe mieszkańcy średniej wielkości miast.

No dobrze, wiemy już wszystko o popularności subskrypcji w naszym kraju, brakuje jeszcze informacji, z jakich to konkretnie serwisów korzystamy najchętniej, jeśli chodzi o najpopularniejszą kategorię subskrypcji w serwisach z filmami i serialami.

Zapraszam więc do naszej ankiety, dzięki której dowiemy się, jakie są najpopularniejsze wśród Was. Jeśli pominąłem jakiś serwis, wpiszcie proszę jego nazwę w ostatniej otwartej opcji, być może dowiemy się dzięki temu o jakichś innych ciekawszych propozycjach serwisów z filmami i serialami.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu