Polska

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Instytut Monitorowania Mediów opublikował nowy ranking

Grzegorz Ułan
Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Instytut Monitorowania Mediów opublikował nowy ranking
Reklama

Na stronach Instytutu Monitorowania Mediów pojawił się dziś nowy ranking prezentujący najbardziej opiniotwórcze media w Polsce podzielony na kilka kategorii.

Na początek zerknijmy jak wyglądał ranking ogólny, który grupuje 15 przedstawicieli mediów w Polsce z największą liczbą cytowań swoich materiałów.

Reklama

Niezaprzeczalnym liderem rankingu pozostał portal Onet.pl, który doczekał się w lipcu aż ponad 5 tysięcy cytowań, to był wynik o 12% lepszy niż miesiąc wcześniej. Na drugim miejscu jest pierwsza w rankingu informacyjna stacja telewizyjna TVN24 z liczbą ponad 3 tys. cytowań, a podium zamyka Rzeczpospolita z nieco gorszym wynikiem, ale ze znacznym wzrostem w porównaniu z czerwcem.

Co z mediami publicznymi? To znamienne, ale dużo wyżej notowane są Fakty czy Superexpress. Pierwszy przedstawiciel mediów publicznych Program I Polskiego Radia wskoczył do tego rankingu z miejsca 22 dzięki wywiadowi, który w lipcu udzielił tej stacji prezes Prawa i Sprawiedliwości, Jarosław Kaczyński, a na ostatnim miejscu mamy serwis telewizyjny TVP Info.

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Już w podziale na kategorie mediów, w przypadku stacji telewizyjnych najbardziej opiniotwórczą okazała się stacja TVN24, zaraz za nią uplasował się Polsat News i główna stacja TVN, która wyprzedziła TVN Info.

O dwie pozycje w stosunku do czerwca br. podniosła się w rankingu Telewizja Trwam, w której komentarza dotyczącego wyborów prezydenckich udzielił Jarosław Kaczyński. Na miejscu ósmym ze wzrostem o trzy pozycje w kategorii znalazła się stacja Polsat Sport, która relacjonowała przebieg finału Pucharu Polski, rozmawiając między innymi ze Zbigniewem Bońkiem, prezesem PZPN.

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

W przypadku rozgłośni radiowych najczęściej cytowana była najbardziej popularna w Polsce stacja radiowa RMF FM. Na drugim miejscu znalazł się Program I Polskiego Radia, który wyprzedził dzięki wspomnianemu wywiadowi, w którym prezes Prawa i Sprawiedliwości komentował wyniki wyborów prezydenckich, stacje TOK FM i Radio ZET.

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Wśród portali internetowych oprócz lidera ogólnego, czyli Onet.pl, najczęściej cytowane w mediach były materiały opublikowane przez Wirtualną Polskę i Wpolityce.pl. W lipcu odnotowano spory spadek liczby cytowań portalu Money.pl, a nieznacznie wzrosła ona w przypadku serwisu Wirtualnemedia.pl.

Najbardziej opiniotwórcze gazety

Kategoria tytułów prasowych należy rzecz jasna dla Rzeczpospolitej, która do tej pory rywalizowała z Gazetą Wyborczą, tę gazetę wyprzedziły jednak w lipcu twa tytuły - Fakt i Dziennik Gazeta Prawna. Spory wzrost cytowań odnotowały tu Perspektywy, prawdopodobnie dzięki corocznemu rankingowi uczelni wyższych, udostępnionego w połowie lipca.

Reklama

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Zerknijmy jeszcze na najczęściej cytowane tygodniki i dwutygodniki. W tej kategorii ranking otwiera tytuł Do Rzeczy, zaraz za nim na drugim miejscu jest Gazeta Polska, która przesunęła się aż o pięć pozycji, a podium zamyka cyfrowe wydanie tygodnika Wprost.

Czołowe miejsca w pozostałych kategoriach przedstawiają się następująco:

Reklama

Miesięczniki i dwumiesięczniki

  • Perspektywy
  • Forbes
  • Press
  • Twój Styl
  • Elle

Media ekonomiczne i biznesowe – portale

  • Money.pl
  • Businessinsider.pl
  • Bankier.pl
  • PB.pl
  • Gazetaprawna.pl

Media ekonomiczne i biznesowe – prasa

  • Rzeczpospolita
  • Dziennik Gazeta Prawna
  • Puls Biznesu
  • Forbes
  • Parkiet

Media regionalne

  • Radio Poznań
  • Radio Kraków
  • Gazeta Krakowska
  • Gazeta Wrocławska
  • Dziennik Zachodni

--
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 47 602 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 lipca 2020 roku.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów.
Stock Image from Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama