Czas spędzany na witrynie internetowej to ważny element w statystykach, szczególnie dla mediów społecznościowych. Wszak mają one angażować użytkownikó...
Na Google+ spędzamy 3 minuty miesięcznie, a na Facebooku blisko 7 godzin. Społecznościówka Google nie ma szans?
Czas spędzany na witrynie internetowej to ważny element w statystykach, szczególnie dla mediów społecznościowych. Wszak mają one angażować użytkowników i przyciągać ich przed ekrany monitorów na długie godziny. Wedle najnowszych danych ComScore, nie wszystkie serwisy radzą sobie z tym zadaniem dobrze. Podczas gdy użytkownicy z całego świata spędzają na Facebooku niespełna siedem godzin miesięcznie, tak w przypadku konkurencyjnego Google+ są to zaledwie trzy minuty na cały miesiąc!
Najnowsze badania wykonane przez firmę ComScore, a zobrazowane w formie czytelnej infografiki, obejmują osoby z całego świata, lecz nie zawierają w sobie wyników z mobilnych wersji stron. Rezultaty badania pokazują miażdżącą przewagę Facebooka nad innymi serwisami społecznościowymi. To właśnie w serwisie Marka Zuckenberga spędzamy najwięcej czasu – jest to średnio 405 minut na użytkownika w ciągu całego miesiąca. Z pewnością niektórych z Was może dziwić wynik „jedynie” niespełna siedmiu godzin – „przecież tyle spędzam tam w jeden dzień” pomyślicie. Pamiętać jednak należy, że badanie obejmuje wszystkich, nawet bardzo mało zaawansowanych użytkowników, a wynik jest średnią.
Bardzo głośno ostatnio mówi się o Pinterest. Szybki wzrost sprawia, że serwis wyprzedził już konkurencję dłużej działającą na rynku. Wedle najświeższych danych ComScore w serwisie Pinterest spędzamy więcej czasu miesięcznie niż na LinkedIn, MySpace oraz Twitterze razem wziętych! Na wynik ten należy brak jednak pewną poprawkę, badanie obejmuje bowiem wejścia na Twittera jedynie przez domenę twitter.com.
Na szarym końcu, z wynikiem zaledwie trzech minut miesięcznie spędzanych w serwisie, jest Google+. Z miesiąca na miesiąc wynik czasu przebywania użytkowników w serwisie spada. Mimo już dziewięciu miesięcy działalności serwis autorstwa Google nadal jest mało społecznościowy – brakuje w nim znajomych, a przez to aktywności w komentarzach. Mowa tutaj o prywatnych relacjach pomiędzy osobami, bowiem prowadzone przez firmy profile w ostatnim czasie zyskały wielu fanów.
Czy to początek końca Google+? Oczywiście nie. Dane podane przez firmę ComScore nie są autoryzowane i nie wiadomo jak blisko im do rzeczywistych liczb. Badanie w dosadny sposób pokazuje jednak jak społecznościowemu serwisowi Google daleko do takiego giganta jak Facebook.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu