Facebook, udostępniając proste adresy profili, zrobił duży krok naprzód w popularyzacji swojej sieci społecznościowej. Prawie natychmiast ruszyły reze...
Facebook, udostępniając proste adresy profili, zrobił duży krok naprzód w popularyzacji swojej sieci społecznościowej. Prawie natychmiast ruszyły rezerwacje adresów, odbieranie tym, którzy za bardzo się pospieszyli i rezerwowali zastrzeżone nazwy marek. Ruszyła też cała machina promocyjna i adresy te zaczęły się pojawiać w reklamach firm w telewizji, radio i gazetach.
Wydawałoby się, że Google, uruchamiając swój serwis społecznościowy, od razu udostępni proste adresy. Nic takiego się nie stało, wręcz otrzymaliśmy adresy w postaci wielu cyfr, których nie sposób zapamiętać, bez wspomagania serwisów skracających linki. Sam osobiście w kilku swoich wpisach na AW o przyszłości G+, żywiłem nadzieję, że z czasem taką opcję Google udostępni. Dziś rozwiały się moje próżne nadzieje wpisem na Google Plus na profilu Android Developers.
Wydaje mi się, że http://www.google.com/+ mówi nam tym samym byśmy sami sobie poradzili z tym, jeżeli chcemy mieć ładny adres profilu. Czy jest ładny to kwestia sporna. Ważniejsze jednak jest to, iż zwyczajnie zupełnie nic nie mówi o adresie docelowym, dla większości odbiorców. Nie mówiąc już o trudnościach w jego uzyskaniu dla stron, firm, które nie będą miały pojęcia, jak ustawić takie przekierowanie w swoim serwisie.
Inaczej teraz spoglądam na te nowe logo plusa. Google chce by jego serwis kojarzył się tylko i wyłącznie z plusem i mają mu w tym pomóc profile firmowe, promujące swoje adresy serwisów www z + na końcu.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu