Internet

Na Facebooku są już 2 miliony aktywnych reklamodawców

Paweł Winiarski
Na Facebooku są już 2 miliony aktywnych reklamodawców
0

Z tej okazji przygotowano aplikację Ads Manager, służącą do zarządzania przebiegiem kampanii reklamowych przy pomocy urządzeń mobilnych. Wynik miliona aktywnych reklamodawców Facebook osiągnął 1,5 roku temu. Na wynik dwóch milionów trzeba było czekać natomiast pół roku - ale udało się. Dwa milion...

Z tej okazji przygotowano aplikację Ads Manager, służącą do zarządzania przebiegiem kampanii reklamowych przy pomocy urządzeń mobilnych.

Wynik miliona aktywnych reklamodawców Facebook osiągnął 1,5 roku temu. Na wynik dwóch milionów trzeba było czekać natomiast pół roku - ale udało się. Dwa miliony zostały przekroczone, firma ma więc powody do zadowolenia.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, Facebook przygotował aplikację Ads Manager. Dzięki niej będziemy mogli zarządzać kampaniami w serwisie przy pomocy urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Aplikacja jest już dostępna na urządzeniach z systemem iOS, Facebook przygotowuje również wersję przeznaczoną na Androida. Ads Manager w wersji www używany jest obecnie przez ponad 800 tysięcy reklamodawców - miesięcznie. Mobilna aplikacja umożliwia zarówno tworzenie, jak i monitorowanie istniejących już kampanii reklamowych. Za jej pomocą można analizować skuteczność reklam, edytować istniejące reklamy, budżet reklamowy, harmonogramy i odbierać powiadomienia.

Ciągle rosnące zainteresowanie reklamami na Facebooku na pewno odbije się na stronach, które nie zamierzają poszerzać grona odbiorców swoich treści za pomocą płatnych reklam. Śmiem twierdzić, że cięcie zasięgu będzie się pogłębiać, by zachęcić do korzystania z płatnego sposobu przekazywania odbiorcom treści.

Podejrzewam również, że w pewnym stopniu wzrost zainteresowania reklamodawców wynika z tego, że dotarcie do swoich „fanów” bez uiszczania opłat jest coraz trudniejsze. Widać to mocno przy zasięgach postów (z linkami) w porównaniu z zasięgami wrzuconych na Facebooka filmów. Ale ja widzę to tak - duży zasięg wideo zachęci do korzystania z tej formy publikacji. A kiedy właściciele profili już przyzwyczają się filmów, ich zasięg zostanie nagle obcięty. Aby do niego powrócić, trzeba będzie promować post. Proste, miejcie to na uwadze.

grafika: 1, 2

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook